• سه شنبه ٢١ آذر ١٤٠٢-١٥:١٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨١٠١
امانی تأکید کرد:11-200

ضرورت شفافیت برنامه معاونت حمل و نقل و ترافیک برای توسعه حمل و نقل شهری

عضو شورای شهر تهران بر ضرورت ارائه توضیحات شفاف معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جهت توسعه سیستم حمل و نقل شهر تهران تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در دویستمین جلسه شورای شهر گفت: اخیراً اعلام شده در تهران 42.5 کیلومتر خط مترو ساخته شده که اگر این رقم را منهای 28 کیلومتر پرند کنیم؛ مابه التفاوت این رقم باید داخل شهر به مرحله اجرا درآمده باشد. معاونت حمل و نقل، جزئیات آن را اعلام کند. ضمن آنکه از ابتدای سال تا کنون حدود 314 دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شده است. از این رو با توجه به ادعای شهردار مبنی بر الحاق 1500 دستگاه اتوبوس جدید، لازم است تا برنامه این معاونت در خصوص تعداد ورود اتوبوس های جدید تا پایان سال نیز به طور شفاف بیان شود.
وی با بیان اینکه شب گذشته مطلع شدیم که پیش پرداخت تولید اتوبوس ها پس از ماه ها به شرکت چینی پرداخت شده تأکید کرد: اگر روند به همین منوال پیش رود؛ احتمالاً ما شاهد ورود کمتر از 500 دستگاه اتوبوس تا انتهای سال 1402 برای شهر تهران خواهیم بود.
امانی در خصوص ورود 40 دستگاه ون و عدم الحاق آن به سامانه حمل و نقل عمومی شهر نیز یادآور شد: متأسفانه در برخی مناطق شهری تهران کمبود اتوبوس، ون و تاکسی مشهود است و شهرداری تهران برای تست یک سکو، این 40 دستگاه را معطل گذاشته است.
عضو شورای شهر در ادامه با انتقاد از رونمایی خودرو ملی که روز یکشنبه گذشته صورت گرفت؛ تصریح کرد: این چه خودروی ملی است که روی بدنه آن اسامی"ام وی ام" و "آریزو" درج شده و در رسانه ملی عنوان می شود این خودرو تماماً تولید داخلی است؟ طبق اطلاعات ما 15 درصد سهم ساخت آن داخلی است؛ مردم این موضوعات را می بینند؛ بنابر این مدیران شهرداری الزام دارند که پاسخگوی تمام این سئوالات باشند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: