• سه شنبه ٢١ آذر ١٤٠٢-١٥:٣٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨١٠٦
تشکری هاشمی مطرح کرد:14-200

از لزوم رفع نقایص کامل مترو پرند تا انتقاد از نبود سیاست های توسعه

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، ضمن انتقاد از عدم وجود سیاست های توسعه حمل و نقل شهری، بر ضرورت رفع کامل نواقص خط متروی پرند، تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران در دویستمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و پس از ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل، با بیان اینکه گزارش ارائه شده نسبتاً کامل بود؛ گفت: همانطور که انتطار داشتیم صداقت مندانه هم نقاط ضعف و هم نقاط قوت بیان شدند البته ما نیز نباید تنها از ضعف‌ها و اشکالات بگوییم. بلکه صداقت و اخلاق حکم می‌کند هم از اقدامات مؤثر صحبت کنیم و هم به نقاط ضعف اشاره ای داشته باشیم. 
تشکری هاشمی اظهار کرد: چند ماهی بیشتر از حضور آقای هرمزی در سمت معاونت حمل و نقل نمی‌گذرد اما اقدامات لازم  با شتاب خوبی درحال انجام هستند و به عنوان فردی که افتخار دنبال کردن مسائل حوزه حمل و نقل را از نزدیک دارم، شتاب فعالیت هارا مثبت میبینم. 
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تکمیل ایستگاه‌های مترو و با بیان اینکه در این دوره  تکمیل ایستگاه‌های ناتمام در اولویت قرار گرفتند؛ گفت: بسیاری از ایستگاه‌هایی که می‌توانستند با حداقل‌هایی بلافاصله در اختیار شهروندان قرار گیرند  در دوره مدیریت ۴ ساله پیشین  با ۸۰ و ۹۰ درصد پیشرفت باقی مانده بودند و   در این دوره  تکمیل شدند. 
وی با ‌اشاره به  توسعه جنوبی خط 6 به طول 10 کیلومتر  از ایستگاه‌ دولت آباد تا شهر ری گفت:  300 متر تا تکمیل این توسعه  باقی مانده است؛ اما رسیدن تونل به ایستگاه شهر ری کفایت نمی‌کند. در طول این مسیر 4 ایستگاه وجود دارد که  بودجه مورد نظر برای تکمیل آنها مهم است. انتطار من این  بود که شهرداری، پیشتر برای تأمین بودجه اتصال دو خط در جنوب تهران که می‌تواند حجم قابل توجهی مسافر را به شبکه ریلی اضافه کند؛ پیشنهادات خود را ارائه  می‌داد. 
تشکری هاشمی گفت: برای تکمیل خط 6 مترو تهران 4 هزار  میلیارد تومان منابع احتیاج است و این اعداد و ارقام  به راحتی قابل تأمین نیستند. هرچند که به طور حتم منابع لازم در متمم بودجه  مد نظر قرار می گیرد؛ اما هرچه سریعتر باید لایحه متمم بودجه برای تأمین منابع  خط 6 اصلاح شود. 
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران درباره مترو پرند تصریح کرد: خط پرند با حضور رئیس جمهور افتتاح شد اما اگر نقایص آن برطرف نشود؛ مردم از آن استقبال نخواهند کرد. 
وی  با اشاره به واگن‌هایی که نیازمند اورهال هستند؛ گفت: از ابتدای دوره بر روی اورهال واگن ها تأکید داشته ایم. در حال حاضر 700 واگن در صف  اورهال هستند و ۹۱ واگن تاکنون  اورهال شده‌ و احتمالاً تا پایان سال این تعداد به 120 واگن می رسد. اما با توجه به عقب ماندگی موجود این عدد قابل قبولی نیست و باید تلاش جدی در خصوص اورهال صورت گیرد. 
تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه سیاست‌های  توسعه مشخص نیستند؛ گفت: هرچند واردات ناوگان انجام می‌شود اما سیاست  واردات مشخص نیست. در خصوص ون ها با شرکت خودرو سرویس شهر صحبت شده اما مگر می‌شود اداره پایتخت را به یک شرکت داخلی شهرداری تهران سپرد؟ مگر می‌شود 70 هزار تاکسی را به یک شرکت داخلی داد؟ 
وی اظهار کرد: تفکر اداره شهر توسط شهرداری، ما را به جایی نمی‌رساند. تقاضای بنده این است به موازات خرید تجهیزات طرح ساماندهی نیز ارائه  شود. تعداد قابل توجهی از اتوبوس‌ها به دلیل آنکه نمی‌دانیم آنها را باید به بخش خصوصی واگذار کنیم یا برایشان راننده استخدام کنیم؛ در پارکینگ‌ها خوابیده‌اند و برهمین اساس، شهرداری باید طرح خود برای توسعه شهر را ارائه دهد. 
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر به ۴۰ سال گذشته بازگشته‌ایم و اتوبوس‌های ما چه سازمانی و چه خصوصی، پول نقد می‌گیرند و مشت مشت اسکناس جابجا می‌کنند. برای تهران زشت است که با وجود زیرساخت‌ها، راننده اتوبوس پول نقد بگیرد و باید حتماً این مشکل حل شود.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: