• چهارشنبه ٢٢ آذر ١٤٠٢-١١:٤٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨١٠٨
با حضور اهالی منطقه 20 صورت گرفت:

بررسی نواقص طرح پیاده راه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی

جلسه بررسی و رفع نواقص طرح پیاده راه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی با حضور اعضای شورای شهر، اهالی محل و دست‌اندرکاران این طرح برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، جلسه بررسی مطالعات و طراحی ساماندهی و ارتقاء کیفی میدان شهر ری و احداث پیاده راه میدان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی با حضور سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران؛ علی اصغر قائمی، عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران؛ سید محمد آقامیری، عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران؛ جعفر شربیانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران؛ غلامرضا شنگی، شهردار منطقه 20 تهران؛ سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور، رئیس  پلیس راهور تهران؛ مهدی مذهبی، مدیرعامل سازمان زیباسازی و مسئولان سازمان ترافیک برگزار شد.
در ابتدای جلسه، جعفر شربیانی عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران برای بررسی طرح پیاده راه میدان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی گفت: قبل از آغاز این طرح و در دوره شهردار سابق منطقه 20 از مشاور طرح دعوت به عمل آمد تا درخصوص طرح توضیح دهد و از همان ابتدا نیز متوجه شدم که در این طرح به شرایط ترافیکی میدان شهرری توجه نشده است. 
وی با بیان اینکه در بازدید میدانی از طرح  بار ترافیکی ایجاد شده مشخص شد؛ گفت: قصد ما بازبینی این طرح بود و از همان ابتدا اعلام کردم حرکت اتومبیل از خیابان فدائیان اسلام نباید قطع شود. مشاور طرح اعلام کرد که این کار را انجام نمی‌دهد اما عملاً به این موضوع هیچ توجهی نشد. 
شربیانی با بیان اینکه هرچند معتقد هستم با ایجاد پیاده راه، کسب و کار رونق می‌گیرد؛ گفت: اما ترافیک منطقه نیز حائز اهمیت است و از نظر من هماهنگی و همراهی میان بخش های مختلف برای اجرایی شدن طرح پیاده راه وجود نداشته است. 
عضو شورای شهر تهران گفت: طرح میدان حرم شاه عبدالعظیم حسنی به خوبی اجرایی نشد و از طرف مردم می‌گویم که بسته شدن خیابان 24 متری، حتماً مشکلات ترافیکی را ایجاد خواهد کرد و طرح مذکور دل اهالی محله شهرری را آزرده است.
در ادامه، مشاور طرح به بیان جزئیات این پروژه پرداخت و گفت: در گذشته نیز حرکت ترافیکی در میدان وجود نداشت و فقط تاکسی ها حضور داشتند. 
وی ادامه داد: تنها اتفاق رخ داده در این طرح بسته شدن ورودی  فدائیان اسلام از سمت خیابان  رازی است و  طرح مذکور هیچ تغییر ترافیکی ایجاد نکرده است. برای تردد، راه های جایگزین انتخاب شده‌اند.
در ادامه تعدادی از کسبه و اهالی محله حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به بیان مشکلات خود پرداختند و یکی از کسبه با بیان اینکه طرح مذکور، کاملاً مشکل دارد و هیچ گره ای را باز نمی کند؛ گفت: با اجرایی شدن این طرح، شاهراه حمل و نقل محله بسته شده است. در گذشته، هیچ مشکلی درخصوص حمل و نقل از خیابان های اطراف این میدان نداشتیم. در خلال این طرح به کسبه ضرر بسیاری وارد شده است و  باید جانمایی ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی تغییر کرده  و میدان بازگشایی شود. 
یکی دیگر از اهالی محل گفت: با اجرای این طرح بسیاری از کسبه مجبور به تحویل مغازه های خود شده اند. ای کاش پیش از اجرای این طرح، از اهالی سئوال می‌کردند و بررسی های میدانی انجام می‌شد. 
سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور، رئیس پلیس راهور تهران با بیان اینکه مسائل رخ داده دارای عقبه ای هستند؛ گفت: ترافیک کنونی  با ترافیک پس از افتتاح طرح، متفاوت است. قرار  بود این پروژه، اربعین به اتمام برسد. اما هنوز درحال کار است و بسیار طولانی شده. تأخیر در تکمیل پروژه مورد انتقاد است. 
وی ادامه داد: درحال حاضر انساد خیابان 24 متری و تعیین و تکلیف اتوبوس ها مورد تردید است و اگر می‌توان  تغییری در طرح ايجاد کرد؛ باید حتماً آن را انجام داد. 
رئیس پلیس راهور تهران گفت: این پروژه باید به همان شکل که تعریف شده باقی بماند و پس از تحقیقات تکمیلی، هرآنچه کمیسیون اعلام کند؛ ما تابع آن خواهیم بود.
غلامرضا شنگی، شهردار منطقه 20 تهران با بیان اینکه بخش عمده ای از مشکلات حل شده است؛ گفت: برای هر اتفاقی آمادگی داریم و شرایط تمامی کسبه را درک می کنیم. امیدواریم با تدبیر درست، مشکلات اهالی و کسبه حل شود و پس از افتتاح پروژه،  مشکل و چالش های باقی مانده را  با همفکری حل خواهیم کرد.
سید محمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران گفت: پیاده راه دارای تعریف مشخص است و باید به فکر اهالی و مردم  محله حرم حضرت عبدالعظیم حسنی باشیم.
علی اصغر قائمی، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت:  می‌توان مختصر مطالعاتی بر  روی این طرح انجام داد  تا هم نظر کسبه و اهالی را جلب شود و  هم طرح شهرداری تهران هدر نرود. به اعتقاد بنده، راه میانه ای برای طی شدن مسیر وجود دارد. 
سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت:  این جلسه صرفاً با هدف پاسخگویی به دغدغه اهالی محله شاه عبدالعظیم حسنی برگزارشده است و هیچکس به دنبال توجیه دیگری نیست. 
وی با بیان اینکه باید کمک کنیم تا اشکالات موجود رفع شوند؛ گفت:  آثار تحول و نوآوری در محلات ازبین رفته است و برای حل این مشکل باید  از هر اقدام مناسبی در محلات استقبال کرد. بر همین اساس، در عین حال که تلاش و تدبیر دوستان خود در سازمان زیباسازی را به فال نیک می گیرم؛  از عیوب آنها  نیز چشم پوشی نمی‌کنیم.
تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه احتمالاً در این پروژه نواقصی نیز وجود دارد که باید آنها را رفع کنیم؛ گفت: احداث کارگاه در کنار میدان منجر به ایجاد ترافیک شدیدی شده است و بر همین اساس، باید هرچه سریعتر این کارگاه، جمع آوری شود. 
وی ادامه داد: علاوه بر کارگاه، کیسوک پلیس نیز باید جمع آوری شود و به جای آن باید  ساختمانی در شأن پلیس در محلی مناسب ایجاد شود .همچنین حتماً حضور عوامل پلیس راهور در  میدان، ضروری است.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: