• پنج شنبه ٢٣ آذر ١٤٠٢-١٦:١٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨١١٠
شمس‌احسان در نشست با ورزشکاران و پیشکسوتان منطقه ۶ مطرح کرد:

مناسب سازی مجموعه‌های ورزشی برای حضور جانبازان و معلولان/ احیای ورزش‌ باستانی به عنوان یکی از اولویت‌های مدیریت شهری

عضو شورای اسلامی شهر تهران در نشست با ورزشکاران و پیشکسوتان منطقه ۶ ضمن اعلام ضرورت مناسب سازی مجموعه‌های ورزشی برای حضور جانبازان و معلولان، بر ضرورت احیای ورزش‌ باستانی به عنوان یکی از اولویت‌های مدیریت شهری تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تهران، زهرا شمس‌احسان عضو و رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران در نشست با پیشکسوتان و ورزشکاران منطقه ۶ ضمن گفت‌وگو با قهرمانان ورزشی این منطقه به چالش‌ها و مشکلاتشان رسیدگی و پیشنهاداتی در جهت رفع آن‌ها ارائه داد. 

شمس‌احسان با بیان اینکه سرانه ورزشی منطقه ۶ به دلیل بافت  اداری و وجود دانشگاه‌ها محدود است، اظهار داشت: علی‌رغم محدودیت‌ها غنای فرهنگی و  ورزشی در منطقه در سطح  مطلوبی قرار دارد. 

عضو و رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران در این نشست در پاسخ‌ به دغدغه یکی از ورزشکاران در حوزه ورزش‌های زورخانه‌ای و باستانی گفت: یکی از احکام برنامه چهارم دوره ششم مدیریت شهری حمایت از ورزش‌های باستای و بومی محلی است و در بازه چهار ساله یکی از تعهدات مدیریت شهری احیای ورزش‌های باستانی است. 

وی با بیان اینکه پرداختن به ورزش همگانی از رسالت‌های اصلی ما است، افزود: استعدادیابی ورزشی یکی از اولویت‌های ما است و تا پایان سال باید پنج مجموعه استعدادیابی ورزشی در سراسر تهران راه‌اندازی شود. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه باید مجموعه‌های ورزشی برای حضور جانبازان و معلولین جسمی و حرکتی مناسب سازی شوند، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مجموعه قمر بنی هاشم‌ تنها مجموعه ویژه جانبازان و معلولین است؛ در آینده چهار مجموعه ورزشی در چهار پهنه تهران برای حضور معلولین و جانبازان افتتاح خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال این هستیم‌ تا ورزش از سبد خانوار حذف نشود، گفت: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران تخفیفات ویژه‌ای برای  قهرمانان ورزشی، خانواده شهدا، جانبازان، گروه‌ها و اقشار کم درآمد و دانش آموزان مدنظر قرار گرفته است. 

در ادامه این نشست اوجاقی رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: طی تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش مقرر شد ۲۰۰ مرشد در مدارس تربیت و ورزش صبحگاهی با ضرب و ورزش‌های باستانی شروع شود. 

روحانی شهردار منطقه ۶ با بیان اینکه بزرگترین فرصت و سرمایه ما شما ورزشکاران عزیز هستید، گفت: ورزش‌های صبحگاهی می‌تواند به ما کمک کند و باید با همفکری بتوانیم خانواده ها را دوباره به استفاده از پارک‌ها تشویق کنیم. 

وی با اشاره به طرح شهردار من گفت: شهروندان و به ویژه نخبگان باید هوای شهر خود را داشته باشند و با تعامل بتوانیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم. 

بر اساس این گزارش، رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران پیش از این نشست از مجموعه‌های ورزشی الزهرای شماره ۵، شهدای کردستان و شهید جهان‌آرا بازدید کرد. 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: