• سه شنبه ٢٨ آذر ١٤٠٢-١٥:٠٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨١٢٣
امانی تذکر داد:6-201

تأخير ١٨ ماهه در انعقاد قراردهاي توسعه حمل و نقل عمومي/ ١٥٠ دستگاه اتوبوس زیر آفتاب خاک می‌خورند

ناصر امانی پس از استماع نطق رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر، در خصوص تأخير ١٨ ماهه شهرداري در انعقاد قراردهاي توسعه حمل و نقل عمومي تذکر داد و همچنین خواستار تعیین تکلیف ١٥٠ دستگاه اتوبوسی شد که ماه‌ها زیر آفتاب بلا استفاده مانده و خاک می‌خورند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، ناصر اماني، عضو شوراي شهر در واكنش به نطق پیش از دستور تشكري هاشمي، رئيس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر تهران گفت: گزارش کمیسیون حمل و نقل عمران شورا  یکی از بهترین گزارش هایی بود که در طول دو سال گذشته از کمیسیون های شورای اسلامی شهر تهران شاهد بودیم؛ چون تمام آن با اعداد و رقم و کمی بود. یعنی هیچ کدام از اینها خارج از عدد و رقم نبود  و برخی هم مستند به تصویر و فیلم بود که به دو نکته اشاره می‌کنم. نکته اول این که همه ما در شورا و شهرداری باید بپذیریم که 18 ماه تاخیر داشتیم؛ یعنی شش ماه 1400 و 12 ماه 1401 که بارها در شورا گفتم که اولویت  اول  ما باید حمل و نقل و بعد ترافیک شهر تهران باشد که با 18 ماه تأخیر در سال 1402، آن هم با همت شما این مسئله در دستور کار شورا و شهرداری قرار گرفت. 
او ادامه داد: اگر قراردادهای خوبی که براي مترو و  برای اتوبوس بسته شده، در ابتدای سال 1401 بسته می شد و نزدیک به 20 ماه جلو بودیم؛ یعنی اتوبوس ها به جای 300 دستگاه به 700 دستگاه اتوبوس رسیده بود و اولین رام های قطارها هم رسیده بود. از مردم عذرخواهی می کنیم که 18 ماه تاخیر داشتیم؛ اما هر وقت ماهی را از آب بگیریم تازه است و الآن ما و شهرداری بسیج شدیم که ناوگان حمل و نقل را توسعه دهیم. 
اماني اضافه كرد: در موضوع اتوبوس رانی، قراردادها و اتوبوس های نو نيز دست شهرداری نیست چرا که یا سازندگان داخلی توان ندارند و يا قرارداد با خارجی ها هم زمان می‌برد. باید با بانک مرکزی هماهنگ شود و مجوز دولت و شورا گرفته شود و اینها مواردی است که به زودی نتیجه نمی دهد؛ ولی وقتی در گزارش رئیس کمیسیون حمل و نقل گفته می‌شود 150 دستگاه اتوبوس زیر آفتاب ماه هاست که خاک می خورند به هیچ کس مربوط نیست و به مدیریت مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی برمی‌گردد. 
عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران گفت: هیچ کس نمی پذیرد و هر قدر توجيه کنیم حتماً یک اشکال هست؛ چرا باید از 190  دستگاه 40 ون فعال باشد؟ گفته شده 190 ون از وزارت کشور گرفتیم که 40 50 دستگاهش فعال است؛ چرا بقیه اش فعال نیست؟ چرا باید شماره گذاری این قدر با تاخیر صورت بگیرد؟ نمی توانیم اینها را توجيه کنیم. درباره شرکت کنترل ترافیک؛ مگر همین جا اعتراض نکردیم و 11 نفر عضو شورا به شهردار تذکر ندادیم که این کارشان باعث می شود این شرکت از وظایف اصلیش باز بماند؟ هیئتی مشخص کردید و این هیئت با شهرداری جلسه گذاشت و در حضور شما و شهردار تهران قرار شد همه آن اقدامات برگردد که هیچ کدام از اقدامات برنگشت و این بلایی است که امروز در این گزارش دیدیم بر سر شرکت کنترل ترافیک تهران آوردید که دوربین های کنترل سرعت بیش از دو سوم‌شان غیر فعال هستند. چه کسی این بلا را بر سر شرکت کنترل ترافیک تهران آورده است؟ مگر ما برای خودمان تذکر دادیم؟ ما همین روزها را پیش بینی می کردیم. نمی شود اینها را به قرارداد و پول نسبت داد. اینها اشکالات مدیریتی است و باید رفع شوند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: