• چهارشنبه ٢٩ آذر ١٤٠٢-١٩:٥٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨١٢٨
گلایه صادقی از عدم ایجاد سازمان فناوری های نوین:

کارشکنی مانع دستیابی به فناوری های نوین می شود / فناوری های نوین موجب اقدام صحیح در بحران می شود

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران ضمن گلایه مندی از درک نادرست ضرورت، کارشکنی و عدم ایجاد سازمان فناوری های نوین گفت: فناوری های نوین موجب اتخاذ تصمیمات درست می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران،‌ نشست علمی تخصصی مدیریت ریسک مبتنی بر فناوری های نوین در پانزدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری با حضور احمد صادقی، رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران؛ حمید رضا خانکه، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی وزارت بهداشت؛ فخرالدین نادری، مشاور رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی؛ هادی محضرنیا، مدیر سابق سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و بیژن یاور، مدیر گروه مطالعات فناوری های نوین در مرکز مطالعات شهرداری تهران در برج میلاد برگزار شد.
احمد صادقی به عنوان رئیس این پنل تخصصی گفت: در مدیریت شهری دوره ششم یکی از شعار هایی که سر داده شد؛ استفاده و به کارگیری فناوری های نوین بود. از سویی دیگر، پس از نام گذاری سال 1401 به نام سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین توسط مقام عظمای ولایت رهبر فرازنه انقلاب، بار مسئولیت سنگینی بر دوش بنده و همکارانم در شورای شهر تهران قرار گرفت. لذا در جهت عمل به منویات رهبرمعظم  انقلاب، موضوع تأسیس "سازمان فناوری های نوین و نوآوری شهری" در دستور کار قرار گرفت. ولی از دی ماه سال گذشته تا کنون، هیچ اقدام عملی از سوی مدیریت شهری برای راه اندازی این سازمان و رفع ایرادات سازمان شهرداری ها و دهیاری ها وزارت کشور دیده نشده  و برخی موارد که امیدوار بودیم توسط این سازمان دنبال شود؛ بر روی زمین مانده و مشکلاتی را برای شهر و شهروندان و شهرداری ایجاد کرده است.
صادقی افزود: متأسفانه عدم درک درست وزارت کشور در تمیز دادن فناوری های نوین و فناور های ارتباطی، اهمال کاری در شهرداری تهران و برخی کارشکنی ها، مانع ایجاد سازمان فناوری های نوین شد. سازمانی که می توانست بستری برای تجمع و توزیع فناوری های نوین برای بخش های مختلف مدیریت شهری باشد.
وی ادامه داد: یکی از جاهای بسیار مهمی که در مدیریت شهری می توانیم از فناوری های نوین استفاده کنیم؛ در مدیریت ریسک و کاهش خطر پذیری است.
صادقی گفت: در موضوع مدیریت ریسک، آنچه بیش از همه اهمیت دارد؛ اتخاذ تصمیمات درست است که بتوانیم این تصمیمات را در قبل، حین و بعد از بحران اجرا کنیم.
وی اظهار داشت: تصمیم گیری های نادرست سبب خواهد شد نتوانیم مدیریت درستی در شرایط اضطرار با منابع حداقلی به اجرا بگذاریم.
صادقی خاطر نشان ساخت: باید تعادلی میان منابع در حال کاهش و نیازهای در حال افزایش ایجاد کنیم که این امر، ضرورت تصمیمات درست را بیش از پیش افزایش می دهد. این تصمیمات اگر مبتنی بر شخص باشد؛ درستی آن به حداقل می رسد و اگر مبتنی بر یک روش نظام مند و مبتنی بر فناوری باشد؛ درستی آن افرایش می یابد.
صادقی گفت: زمان حادثه، زمان تصمیم گیری نیست. زمان اجرای تصمیمات است. لذا تصمیمات باید از قبل اتخاذ شده باشد.
رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران افزود: استفاده از فناوری های نوین سبب خواهد شد کمترین تعلل در امداد رسانی در زمان بحران را داشته باشیم و کمترین خسارات به بار آید. امیدواریم با برگزاری این نشست ها، ضرورت استفاده و به کارگیری فناوری های نوین، بیش از پیش برای آنانکه با شیطنت هایی مانع از ایجاد سازمانی مانند سازمان فناوری های نوین می گردند؛ روشن شود.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: