• سه شنبه ٥ دی ١٤٠٢-١٢:٢٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨١٦١
شمس‌احسان تأکید کرد:8-203

رفع موانع تعاونی‌های مسکن به منظور تأمین مسکن شهروندان

عضو شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سومین جلسه شورا، طی تذکری با تأکید ضرورت رفع موانع و مشکلات تعاونی‌های مسکن به منظور تأمین مسکن شهروندان، اظهار داشت: تعاونی‌های مسکن، نقش بسزایی در تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد و متوسط جامعه داشته‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، زهرا شمس‌احسان، عضو شورای شهر تهران در خصوص عملکرد تعاونی های مسکن گفت: در سالهای اخیر، اجرای پروژه‌های تعاونی‌های مسکن با چالش‌های عمده‌ای همچون کمبود نقدینگی، تأخیر در تأمین زمین و مجوزها، طولانی‌شدن فرایند صدور پروانه‌های ساختمانی، طولانی شدن فرایندهای اداری و فقدان نظارت‌های کارآمد مواجه شده است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: این مسئله به ویژه در مناطق غربی شهر تهران که عمدتاً شامل پروژه‌های تعاونی مسکن است؛ به شدت نمود پیدا کرده و منجر به طولانی شدن روند ساخت و تحویل واحدهای مسکونی به مردم شده است. 
وی افزود: عده‌ای سودجو نیز با بهره‌برداری از این وضعیت، مبادرت به پیش‌فروش واحد‌هایی نموده‌اند که حتی فاقد مجوزهای لازم برای ساخت می‌باشند.
شمس‌احسان خاطرنشان کرد: ادامه روند فعلی تعاونی‌های مسکن می‌تواند پیامدها و آثار منفی  بر جامعه داشته باشد. از جمله اینکه بخش قابل توجهی از طبقه متوسط و کم‌درآمد جامعه نمی‌توانند در سال‌های آینده به مسکن مناسب دسترسی داشته باشند.
وی بیان کرد: این امر موجب افزایش شدید قیمت مسکن و ایجاد حباب قیمتی در این بازار خواهد شد. همچنین اعتماد عمومی نسبت به تعاونی‌ها به عنوان یک نهاد مردم‌نهاد از بین خواهد رفت؛ بنیه اقتصادی تعاونی‌های مسکن تضعیف می‌شود؛ الگوی مطلوب شهرنشینی برهم می‌خورد و حاشیه‌نشینی و سکونت‌گاه‌های غیررسمی گسترش می‌یابد و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های مسکن نیز کاهش پیدا می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: نظر به دغدغه‌ مستمر مدیریت شهری در خصوص تأمین مسکن شهروندان و جلوگیری از تداوم روند نامطلوب کنونی، انتظار می‌رود شهردار تهران، گزارشی دقیق و جامع از وضعیت تعاونی‌های مسکن مناطق غربی ارائه کند. همچنین انتظار می‌رود دستورالعمل اجرایی مشخصی جهت مدیریت و رفع مسائل و مشکلات تعاونی‌های مذکور، با محوریت شهرداری تهران و با هماهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله دولت و قوه قضائیه، تهیه و ابلاغ شود.
شمس‌احسان گفت: انجام اقدامات فوق در راستای تأمین مسکن شهروندان و رعایت حقوق آنان ضروری است.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: