• دوشنبه ١١ دی ١٤٠٢-١٦:١٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨١٩٦
احمد صادقی:

هوشمند سازی از فرار پرداخت بهای بلیط جلوگیری می کند/ سازمان فاوا نفس تازه ای می خواهد + گزارش تصویری

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت : از جمله مصادیق هوشمند سازی در حوزه حمل و نقل استفاده از اپ ها برای پرداخت بهای بلیط است که می تواند هم برای شهروندان و شهرداری موجب کاهش هزینه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با موضوع تحقق شهرداری غیر حضوری در معاونت حمل و نقل و ترافیک با حضور احمد صادقی رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک، جهانی مدیر عامل سازمان فاوا، نمایندگان مرکز نوسازی و تحول اداری و مدیران معاونت حمل و نقل برگزار شد.
احمد صادقی در این جلسه پس از استماع گزارش مدیران معاونت در خصوص اقدامات هوشمند سازی در حوزه های معاونت از جمله کارت بلیط ها، معاینه فنی ، پارک حاشیه ای و طرح ترافیک گفت: هوشمند سازی شهر یکی از شعار های محوری و مورد تاکید شورای ششم بوده و هست و یکی از مهمترین مصادیق هوشمند سازی که قابل لمس بوده حوزه های معاونت حمل و نقل و ترافیک می باشد.
وی ادامه داد: شهروندان در طول روز از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند ، یا با مراجعه به سایت تهران من برای دریافت طرح ترافیک ،معاینه فنی یا پارک حاشیه ای خدمات دریافت می کنند لذا هر چه بستر های هوشمند سازی در این حوزه فراهم شود برای شهر و شهروندان بهتر خواهد بود.
صادقی گفت: به عنوان مثال در حوزه کارت بلیط یکی از موضوعاتی که مطرح است بحث خرابی دستگاه های کارت خوان در اتوبوس ها یا ایستگاه های مترو است که سبب فرار پرداخت بهای بلیط می شود و مبلغ گزافی از چرخه اقتصادی شهرداری و شهر حذف می شود. در این موضوع استفاده و راه اندازی اپلیکیشن ها می تواند موثر افتد و سبب جلوگیری از فرار پرداخت بهای بلیط شود.
صادقی ادامه داد: توسعه هوشمند سازی سبب خواهد شد هزینه های شهرداری کاهش یابد. از جمله هزینه های مربوط به نیروی انسانی جهت فروش و صادر کردن بلیط کاغذی، نصب دستگاه های کارت خوان جهت شارژ کارت و مهمتر از همه امکان تقلب در شارژ کارت از بین می رود. بر اساس اعلام سازمان فاوا، با هماهنگی صورت گرفته با ثبت احوال و سازمان ها حمایتی مانند کمیته امداد و ...، امکان شارژ تمام الکترونیک آنلاین کارت بلیط ها برای دانشجویان و دانش اموزان، اقشار خاص و آسیب پذیر و کارت منزلت، به زودی فراهم خواهد شد.
صادقی در ادامه افزود: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران خدمات رسانی به اقشار خاص نظیر سالمندان، جانبازان، معلولان با قید سکونت در شهر تهران است که این رعایت این قید با هوشمند سازی بهتر میسر خواهد شد. 
صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم هوشمند سازی در امر جابجایی بار در شهر تهران گفت: یکی از مشکلات ما در حوزه ترافیک جابجایی بار است که با هوشمند سازی و دسترسی بیشتر به کاربران می تواند تا حدود زیادی در حل مشکل ترافیک و آلودکی هوا موثر باشد. 
صادقی همچنین در این جلسه با اشاره به ایجاد واحد هوشمند سازی در معاونت حمل و نقل گفت: ایجاد واحدی که اسناد و راهبرد ها ی حوزه هوشمد سازی در آن تجمیع شود و اقدامات مورد نیاز با هماهنگی ویژه پیگیری شود اقدام مناسبی است که از سوی معاونت حمل و نقل در حال انجام است. 
وی ادامه داد: ایجاد زیر ساخت های هوشمند سازی، ایجاد یک داشبورد قابل اتکا و مرجع که به لحظه وضعیت حمل و نقل شهر تهران را ارایه دهد و قابل دریافت باشد و نیز احصا خدمات قابل ارایه به شهروندان و تجمیع آنان در یک سامانه از جمله اقداماتی است که در این واحد هوشمند سازی قابل ارایه می باشد. 
صادقی در ادامه و با اشاره به اهمیت حوزه حمل و نقل افزود: وقتی در بودجه بندی سالانه بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان به حوزه حمل و نقل تخصیص داده می شود یعنی این حوزه دارای اهمیت فراوان است لذا با غیر حضوری شدن خدمات و هوشمند سازی می توانیم از یک حمل و نقل پاک، ارزان و کارا بهره بریم.
صادقی در پایان با اشاره به مشکلات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: نیک می دانیم که فراهم ساخت بستر های هوشمند سازی بر عهده سازمان فاوا بوده و این سازمان نیز با مشکلات عدیده ای دست به گریبان است.
 وی ادامه داد: این سازمان نیازمند دمیدن نفسی تازه در همه سطوح است و امیدواریم با تدابیری که اندیشیده می شود مشکلات این سازمان مرتفع شود و متخصصین با دلگرمی بیشتری به فکر فراهم ساختن بستر های مورد نیاز باشند.

گزارش تصویری این نشست را در لینک زیر ببینید:

yun.ir/wynhgd

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: