• سه شنبه ١٢ دی ١٤٠٢-٠٨:٤٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨١٩٧
در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر مطرح شد:

لزوم توجه به پروژه‌های کوچک مقیاس برای افزایش ایمنی و کاهش ترددها

در هفتاد و ششمین جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر بر ضرورت توجه به پروژه‌های کوچک مقیاس برای افزایش ایمنی و کاهش ترددها تأکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، هفتاد و ششمین جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با موضوع ارائه گزارش عملکرد 27 ماهه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران با حضور سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران؛ علی اصغر قائمی، عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران؛ محمد آقامیری، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران؛ هادی حق بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران و مدیران بخش های مختلف معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران برگزار شد.
در ابتدای این جلسه هادی حق بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اقدامات حوزه فنی و عمرانی طی دو سال گذشته گفت: در حوزه عمرانی اقدامات مختلفی در مناطق انجام شده و طرح های بزرگراهی، اجرای آسفالت، تقاطع ها و ابنیه در 20 منطقه درحال انجام است. 
وی گفت: آسفالت ریزی و نگهداشت شهر رشد 100 درصدی داشته است و بیش از یک میلیون تن آسفالت در سطح شهر ریخته شده است. 
در ادامه حسینی مدیرکل برنامه ریزی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به عملکرد معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران  گفت: در بخش بودجه از 5 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار ابلاغی سال جاری، 4 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار کسب کرده‌ایم. 
وی ادامه داد: سیر صعودی پروژه ها خود را نشان داده و در همین راستا حدود 314 پروژه تعریف شده است و 110 پروژه اجرایی وجود دارد. 
مدیرکل برنامه ریزی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه در سال جاری 19 پروژه تحویل داده شده است؛ گفت: ساخت 4 بزرگراه شوشتری، یادگار امام، بروجردی و کندروی جنوبی آزادگان تکلیف شده که ان شاء الله  4 کیلومتر کندرو ضلع شمال و 4 کیلومتر کندرو ضلع جنوب آزادگان تا پایان امسال به شهروندان تحویل داده خواهد شد.
حسینی با اشاره به تقاطع ها گفت: از 98 تقاطع شناسایی تاکنون  18 تقاطع افتتاح شده، 24 تقاطع در دست احداث است  و 12 تقاطع دیگر نیز تا پایان سال افتتاح خواهد شد. 
وی با اشاره به آسفالت ریزی گفت: از یک میلیون و 400 هزار تن آسفالت تولید شده 28 درصد  در بزرگراه ها، 35 درصد در معابر فرعی و 37 درصد در معابر غیر بزرگراهی توزیع شده است.
سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه عملکرد معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران مثبت بوده است گفت: احساس ما بر این است که معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران فعال است البته این به معنای نبود اشکالات  نیست بلکه هم اشکالات هم نقاط مثبت را بیان می کنیم. 
وی ادامه داد: از 3 هزار و 800 میلیارد تومان بودجه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران 2 هزار و هشتصد میلیارد تومان در کنترل پروژه ثبت شده  و این نشان از روند خوب معاونت دارد. 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ضمن استناد به گزارش ارائه شده توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران و با بیان اینکه برخی از پروژه ها پیشرفت خوب و قابل تقدیری دارند و تعدادی هم  دارای پیشرفت جزئی بوده اند یا پیش نرفته اند؛ اظهار کرد: از معاونت فنی و عمرانی انتظار داریم در بودجه 1403 پروژه های عمرانی را  به صورت متمرکز ببیند متأسفانه یکی از مشکلات شهر این است که بودجه ها بصورت متمرکز نیستند  و همین موضوع نیز منجر به بروز چالش های اجرایی و حقوقی می‌شود. 
تشکری هاشمی با تأکید بر لزوم اولویت پروژه های کوچک مقیاس و مینیاتوری گفت: توجه به آرامش شهر اهمیت بسزایی دارد و برهمین اساس پروژه های مینیاتوری باید در کنار پروژه های بزرگ مقیاس در اولویت قرار گیرند. 
وی ادامه داد: در کميسيون بودجه برای  تمام پروژه‌های کوچک که منجر به افزایش ایمنی، کاهش تردد و آرامش شهر می‌شود حمایت می‌کنیم همچنین تکمیل پروژه ها نیمه کاره نیز  اولویت دیگری است که آنرا در بودجه سال آینده دنبال خواهیم کرد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: