• يکشنبه ٢ ارديبهشت ١٤٠٣-١٣:٣٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٧١٤
پیرهادی: 6-229

حفظ زمین از فرسایش خاک نیازمند همکاری همگانی است

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت آگاهی دهی در خصوص حفظ زمین تأکید کرد و گفت: حفظ زمین و جلوگیری از فرسایش خاک نیازمند تلاش و همکاری همگانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی پیرهادی در دویست و بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروز روز جهانی زمین پاک است؛ اظهار داشت: مسئولان باید نسبت به این موضوع اهتمام لازم را داشته باشند در حالی که برخی مسئولان نسبت به اهمیت موضوع اشرافی ندارند.
وی افزود: مقام معظم رهبری در بیانات خود مطالبه ای از مسئولین در حوزه آب و خاک داشتند اما کمتر به آن پرداخته شده است. به طوری که ایشان اولین نفری که نسبت به این مسئله در ده های گذشته تذکر دادند.
پیرهادی ابراز امیدواری کرد که نسبت به حفظ زمین و پاکیزگی آن و جلوگیری از فرسایش خاک و نابودی زمین با تلاش و همکاری همگانی اقدام شود و در ادامه گفت: کاشت گونه های متنوع گیاهی و کاهش استفاده بی رویه از منابع آب های زیرزمینی باید مورد توجه قرار بگیرد. ما در برخی کلانشهرها شاهد استفاده بی رویه از منابع آب زیرزمینی هستیم که منجر به فرونشست شده است؛ لذا باید در خصوص آگاهی بخشی به مردم و مسئولان اقدام کنیم. متاسفانه شاهد تبلیغات مناسبی در خصوص روز جهانی زمین پاک نبوده ایم.
وی ضمن تقدیر از پرسنل شهرداری منطقه ۲ برای اجرای ۲۷ پروژه شهری، خاطرنشان کرد: مخزن آب اضطراری بوستان نهج البلاغه به بهره برداری رسید. ما در برخی مناطق وقتی با کمبود آب مواجه می شویم فضای سبز آسیب می بیند و با چنین اقداماتی اتفاق خوبی برای بوستان ها و فضای سبز خواهد افتاد.
پیرهادی با بیان اینکه پیش از این دوره ده‌ها هزار درخت به دلیل کم آبی خشک می شد، تصریح کرد: در این دوره از مدیریت شهری برنامه ریزی هایی انجام شد تا درختان در صورت تنش آبی کمتر دچار بحران کم آبی شوند و روز گذشته در منطقه ۲ شاهد یکی از این اقدامات مثبت بودیم.
 
کد خبر: 6-229

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: