• سه شنبه ١٢ دی ١٤٠٢-١٠:٣٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٢٠٢
تشکری هاشمی:5-205

با وجود طلب های بسیار از دولت، چرا برای تملک زمین دولتی باید دارایی های شهرداری را بدهیم؟

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به مطالبات شهرداری تهران از دولت گفت: درحالی که از دولت دهها هزار میلیارد تومان طلبکار هستیم؛ چرا برای تملک یک قطعه زمین دولتی بایددارایی های شهرداری را بدهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در  دویست و پنجمین  جلسه شورای اسلامی شهر تهران، و در جریان بررسی لایحه شهردار تهران در خصوص مجوز واگذاری و تهاتر هفت فقره املاک متعلق به شهرداری تهران با ملک موسوم به ورزشگاه تختی متعلق به وزارت ورزش و جوانان گفت :هرچه سریعتر باید ورزشگاه تختی را برای تکمیل پایانه خط ۷ مترو و احداث ایستگاه در این محل، تملک کنیم تا  پایانه و ایستگاه در آنجا ساخته شود همچنین بحث تکمیل بزرگراه شهید شوشتری نیز باید به فوریت به نتیجه برسد. 
وی با اشاره به مخالفت خود با این لایحه گفت: مخالفت بنده به دلیل مغایرت با قوانین بالادستی است که مورد توجه قرار نگرفته‌اند. 
تشکری هاشمی اظهار کرد: مطابق با ماده دو قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و تبصره یک ذیل آن، دولت مکلف است حداکثر ظرف مدت شش  ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، بدهی های قطعی خود به اشخاص حقیقی و حقوقی تعاونی و خصوصی و نهادهای عمومی را که در چارچوب مقررات مربوط تا پایان سال ۱۳۹۲ ایجاد شده، با مطالبات قطعی دولت (وزارتخانه ­ها و مؤسسات دولتی) از اشخاص مزبور تسویه کند.
وی با اشاره به اهمیت تسویه بدهی های دولت بیان کرد: در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در تبصره ۲ و بند ث گفته شده است که دولت وظیفه دارد بدهی‌های خود به سازمان‌های مختلف از جمله شهرداری ها را تا مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال تسویه کند. 
تشکری هاشمی درخصوص لزوم حمایت دولت از شهرداری ها برای ساخت مترو اظهار کرد: طبق ماده 5 قانون حمایت از سامانه های ریلی  دولت برای ساخت مترو  باید ۵۰ درصد هزینه ساخت آن را بپردازد اما با وجود این قوانین هیچ توجیهی ندارد که ما دارایی‌های خود را به دولت بدهیم اما دولت برای کمک در ساخت مترو اقدامی نکند. 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این لایحه بسیار ضروری است و به هر قیمتی که شده باید این املاک به تصرف شهرداری در بیایند گفت: باید از ظرفیت قانونی نیز استفاده کنیم حضور شهردار تهران در هیئت دولت برای چنین فرصت و موقعیت‌هایی است، انتظار داریم وی در هیئت وزیران از این ظرفیت قانونی به نحو شایسته استفاده کند. 
وی ضمن انتقاد از عدم حضور معاونان شهردار تهران در صحن شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: موضوع این لایحه به دو معاونت اصلی شهرداری باز می‌گردد. اما معاونتی که در حال از دست دادن اموال خود است و معاونتی که قرار است دارایی ها را به دست آورد؛ در این جلسه شرکت نکرده‌اند. شایسته بود که این معاونان برای دفاع از برنامه خود در جلسه حضور داشته باشند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: