• سه شنبه ١٢ دی ١٤٠٢-١٠:٤٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٢٠٣
پیرهادی مطرح کرد:6-205

ضرورت معرفی کتابهای امام راحل به نسل جوان/ سردار دلها فراجناجی بود

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: کتابهای امام راحل منظومه ای از مباحث اخلاقی و اجتماعی است که ضرورت دارد مجموعه های فرهنگی در معرفی آنها به نسل جوان اهتمام داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی پیرهادی در دویست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، در آستانه روز ولادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: ولادت حضرت زهرا(س) را به همه بانوان سرزمین و بانوان شهر تهران که نقش مؤثری در حوزه های مختلف و بعد از انقلاب اسلامی رقم زدند؛ تبریک می گوییم.
وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد شکوفایی بسیاری از بانوان در عرصه های علمی، ورزشی، مدیریتی بوده ایم؛ افزود: این شکوفایی ها از مهترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده که به برکت خون شهدا و نگاه والای حضرت امام خمینی این اتفاق بی نظیر در جمهوری اسلامی افتاده است.
پیرهادی با بیان اینکه باید از امام راحل، فارغ از اینکه ایشان بنیانگذار انقلاب اسلامی بودند و فارغ از موضوع مرجعیت شیعه ایشان در دنیا، یاد کنیم؛ گفت: امام خمینی (ره) کتابهای بسیاری را تألیف کردند و جا دارد وزارت ارشاد و مجموعه های فرهنگی شهرداری  تهران و سازمان فرهنگی و هنری به کتابهای امام (ره) بیشتر توجه کنند و نسبت به معرفی این کتب به نسل جوان اقدام کنند.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: کمتر به کتابهای حضرت امام و معرفی آن پرداخته می شود. اگر فقط کتاب چهل حدیث ایشان را به نسل جوان آموزش دهند؛ منظومه ای از مباحث اخلاقی و اجتماعی است که موجب اعتلای مباحث فرهنگ در کشور می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی یاد کرد و اظهار داشت: ویژگی هایی که ایشان داشت؛ زبانزد همه مردم بود و تشییع پیکر با شکوه ایشان حاکی از ارادت قلبی مردم به ایشان و پاسداشت رشادت هایی که ایشان در طی دهها سال جانفشانی و ایثار در جبهه های حق علیه باطل داشتند، بود.
به گفته پیرهادی، اخلاص، روحیه شهادت طلبی، سلحشوری، نبوغ، شجاعت، ارادت و تمسک به قرآن و اهل بیت و ولایتمداری، سرعت عمل و درمیدان بودن از ویژگی های ایشان بود و سالها از خانواده دور بودند و در سخت ترین لحظات برای اینکه به مردم آسیب نرسد در وسط میدان بودند.
وی افزود: ایشان در سخت ترین فضاهای ممکن در سایر کشورها با تروریست‌ها مبارزه می کردند و تدبیر در امور داشته و فراجناحی بودند.
عضو شورای شهر تهران با برشمردن سایر ویژگی های شخصیتی سردار سلیمانی، تأکید کرد: ایشان سادگی و صفا داشته و به واسطه خدایی بودن، آرامش داشتند و خوشرویی و خوش خلقی که داشتند خداوند این جایگاه را برای ایشان داد که این جایگاه هم در تشییع پیکر ایشان در دنیا دیده شد و هم در دنیای باقی از جایگاه والایی برخوردارند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: