• پنج شنبه ١٤ دی ١٤٠٢-١٤:٠٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٢١٨
در جلسه بررسی وضعیت پروژه پیاده‌راه شهرری مطرح شد؛

هر تصمیمی که مطابق با خواست اهالی باشد اجرایی می‌شود/ احتمال بازگشایی پیاده‌راه شهر ری

در جلسه بررسی وضعیت پروژه پیاده راه شهرری با حضور تشکری هاشمی، قائمی، شربیانی و جمعی از مدیران شهری بر تصمیم گیری در خصوص بازگشایی پیاده راه شهرری منطبق بر خواست اهالی تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، دیدار مردمی سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران، علی اصغر قائمی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، جعفر شربیانی عضو شورای شهر تهران و غلامرضا شنگی شهردار منطقه 20 تهران در مسجد امیرالمؤمنین شهرری برگزار شد.

در این جلسه اهالی محل و کسبه منطقه 20 تهران به بیان مشکلات خود پرداختند و عمده درخواست اهالی از اعضای شورای شهر تهران بازگشایی مجدد خیابان 24 متری و میدان شهر ری بود.

اهالی محله شهرری از ایجاد پیاده راه و بسته شدن میدان شهرری شکایت داشتند و درخواست کردند تا طرح شهرداری لغو و میدان شهرری بازگشایی شود.

به گفته اهالی شهرری، بسته شدن میدان شهرری و تبدیل آن به پیاده راه منجر به ایجاد ترافیک بسیار، عدم دسترس پذیری محله، رکود بازار و ایجاد مشکلات مالی برای کسبه می‌شود.

پس از استماع صحبت ها و شکایات اهالی محله از طرح ایجاد پیاده راه میدان شهرری، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیش از جلسه امشب بصورت میدانی از پروژه بازدید داشتیم و شکایت اهالی را بصورت تک به تک شنیدیم .

وی با بیان اینکه حل مشکل اهالی و پیگری آن دینی است که بر گردن ما قرار دارد ادامه داد: به احترام تک تک دوستان حاضر در جلسه، تا زمانی که نظر اهالی تامین نشود پیگیری این پروژه را رها نمی‌کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: در گذشته نیز مشکلی همانند مشکل امروز اهالی شهرری در بازار تهران پیش آمد، در دوره یکی ازشهرداران اسبق سنگ فرش کردن بازار تهران مطرح شد اما در آن دوره با مقاومت بازاریان مواجه شد و کار پیش نرفت اما در دوره آقای قالیباف و به دستور وی، بررسی طرح پیاده راه سازی بازار ابتدا با اهالی، کسبه و معتمدین بازار انجام شد تا آنها توجیه و رضایت دهند و پس از رضایت آنها نیز طرح را به اجرا درآوردیم اما متأسفانه در شهرری این کار انجام نشد و به پیوست اجتماعی و ترافیکی کمتر توجه شده است.

وی گفت : متاسفانه در جلسه امروز مسئول و مجری طرح که سازمان زیباسازی است حضور ندارد و دغدغه شهروندان را نمی‌شوند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه جلسات متعددی برای بررسی طرح پیاده راه میدان شهرری برگزار شده است گفت: این جلسات صرفا برای برگزاری نبوده اند بلکه به دنبال بررسی دقیق طرح هستیم تا اشکالات موجود مجددا رخ ندهند و دوباره تصمیم ایراد دار گرفته نشود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه این قول را می‌دهم که با حضور نمایندگان محل و کسبه موضوع را تا رفع کامل مشکل دنبال خواهیم کرد گفت: رئیس پلیس راهور تهران نیز این قول را داده که هرآنچه مورد تایید کارگروه باشد اجرایی کند.

وی افزود: بنده این قول را به شما اهالی منطقه 20 میدهم تا راه حل های موجود با دقت بررسی شوند و اگر شما اهالی محترم اقناع نشوید خیابان بازگشایی خواهد شد.

تشکری با اشاره به اینکه هدف ما تنها رضایت و خوشحالی اهالی است گفت : هر تصمیمی که مطابق با نظر اهالی باشد تا پیش از افتتاح پروژه گرفته خواهد شد و تصمیم نهایی متناسب با خواست اهالی است هیچکس نگران نباشد در صورت ضرورت این خیابان بازگشایی خواهد شد و اگر اهالی خواستند می‌توانند بخشی از آن را به پیاده راه تبدیل کنند.

در ادامه غلامرضا شنگی شهردار منطقه 20 تهران با بیان اینکه در اسفند ماه مطالعات پروژه شهرری به اتمام رسید گفت: اکنون روزهای پایانی پروژه است و انشالله در دهه فجر افتتاح خواهد شد، در این طرح خطوط تاکسیرانی و اتوبوسرانی پیش بینی شده است اما به دلیل عدم افتتاح پروژه فعلا امکان تردد اتوبوس وجود ندارد پس از بازگشایی این پروژه با اهالی محله آنرا بررسی خواهیم کرد تا مشکلات باقی مانده برطرف ‌شود.

در ادامه جعفر شربیانی عضو شورای شهر تهران ضمن عذرخواهی از اهالی محله شهرری گفت: جلب رضایت مردم مهمترین اصل است و تا پایان پروژه و جلب‌ رضایت نهایی شهروندان در کنار آنها خواهیم بود و این قول را می‌دهیم که تا افتتاح پروژه در کنار شهروندان خواهیم بود.

در ادامه علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما نمایندگان مردم هستیم گفت: این ششمین جلسه ای است که درخصوص این پروژه برگزار می‌شود و همین موضوع نمایانگر این موضوع است که کار ما درخصوص این پروژه به پایان نرسیده است.

وی ادامه داد: شهرداری باید به روشنی بگوید این طرح به دنبال حل چه مشکل و چالشی است این گونه جلسات نباید به بیان کلی گویی بپردازد بلکه باید بصورت جزئی بیان شود علت ایجاد چنین پروژه هایی چه بوده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: باتوجه به نظر و خواست اهالی شخصا موضوع بازگشایی خیابان 24 متری را پیگیری خواهم کرد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: