• يکشنبه ٢٧ اسفند ١٤٠٢-١٣:٠٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٥٩٤
امانی مطرح کرد:9-223

ضرورت افزایش سرانه ورزشی و فضای سبز در مجیدیه جنوبی/ آسفالت معابر اصلی و فرعی نیاز به ترمیم جدی دارد

عضو شورای شهر تهران در به قرائت گزارش محله‌گردی‌اش از محله مجیدیه شمالی پرداخت و بر ضرورت افزایش سرانه ورزشی و فضای سبز در مجیدیه جنوبی و همچنین ترمیم آسفالت معابر اصلی و فرعی این محله، تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در جریان دویست و بیست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، طی قرائت گزارش محله‌گردی از محله مجیدیه شمالی گفت:  یکی از محلات قدیمی که در تقسیمات شهر تهران  به سه بخش تقسیم شده که یک بخش آن  در شمال محله متعلق به منطقه چهار، یک بخش میانی در منطقه هفت و بخش جنوبی در منطقه هشت به نام محله مجیدیه جنوبی که خیابان استاد حسن بنای جنوبی مرز بین دو منطقه هفت و هشت را تشکیل می‌دهد، محله مجیدیه شمالی است. 
او ادامه داد: ناحیه سه منطقه هشت شش محله دارد که شامل محله مجیدیه، تسلیحات، کرمان، وحیدیه، سبلان و لشگر است که 175000 نفر جمعیت دارد. ناحیه‌ای که 170000 نفر جمعیت دارد و شش محله را اداره می‌کند. شهردار این ناحیه که از خرداد ماه منصوب شده 9 ماه است که همچنان سرپرست بوده و جایگاه‌اش متزلزل است. ایشان دو سه دوره در نواحی مختلف شهردار بوده و این که شهرداری 9 ماه است که حکم ایشان را با این همه زحمت نزده مسئله‌ای است که امیدواریم شهرداری به زودی آن را حل و این رویه را اصلاح کند. ظاهرا مشکل حراست نیست و آن طور که پیگیری کردم؛ بحث تأیید تخصصی ایشان است. 
امانی تأکید کرد: محله ای که در ناحیه سه منطقه هشت با حدود 18000 نفر جمعیت که 50 درصد آن را هموطنان ارمنی تشکیل می‌دهند و کلیسای بزرگ گریگور لوساوریچ هم در خیابان 16 متری اول آن واقع شده که پس از انقلاب و در سال 63 ساخته شده که بیانگر توجه و احترام جمهوری اسلامی ایران به اقلیت‌های دینی است که در پایتخت کشور نه تنها هیچ محدودیتی برای اقلیت‌های دینی وجود ندارد؛ بلکه در زمینی وسیع کلیسایی بزرگ که بزرگ ترین گنبد در بین کلیساهای کشور را دارد بعد از انقلاب ساخته شده است. در این محله دو مسجد و 60 شهید سرافراز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که تعدادی از آنان شهدای ارمنی هستند زندگی کردند و نام اکثر معابر و خیابان‌ها به نام این شهدای عزیز مزین است؛ هر چند تابلوهایی که عکس شهدای سرافراز بر آن نقش بسته به مرور زمان رنگ باختند و در حال محو شدن هستند. این موضوع از مسائلی است که بارها توسط اعضای شورا و بنده در گزارش‌های محله گردی به شهرداری تهران تذکر داده شده، امد تا کنون اقدامی برای بهسازی و نوسازی این تابلوها انجام نشده است. 
وی گفت: بافت قالب محله مسکونی و پایدار و غیر فرسوده است؛ هر چند ناپایداری در برخی املاک دیده می شود. سه خیابان اصلی محله به لحاظ نگهداشت و نظافت تمیز است و اکثر مخازن زباله نو و جدید است؛ اما خیابان های فرعی به ویژه در جوی‌ها و انهارش انباشت زباله به چشم می‌خورد. این منطقه از مناطقی است که طرح جدید نگهداشت برایش به اجرا در آمده و یک پیمانکار مسئولیت کل رفت و روب منطقه را به عهده دارد. قبلا هر ناحیه اش یک پیمانکار داشت و الان کل منطقه یک پیمانکار دارد. قرارداد پیمانکار توسط سازمان مدیریت پسماند منعقد شده و در هر ناحیه یک نماینده پیمانکار و یک ناظر مقیم که شهردار ناحیه است مسئولیت هماهنگی و نظارت را بر عهده دارد. قرارداد بر اساس فهرست بهای سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور و با تعدیل‌اش توسط شورای فنی شهرداری تهران تعیین و ابلاغ شده و تا سقف ۲۵ درصد توسط سازمان و ۱۰ درصد توسط منطقه قابل تعدیل است. در قرارداد سقف نیروی انسانی برای پیمانکار مشخص نشده، بلکه حجم کار و نظافت کامل ملاک عمل است و تامین نیروی انسانی بر عهده پیمانکار است و می‌تواند اصلا نیرو نیاورد یا هر تعداد که بخواهد نیرو به کار بگیرد.
امانی اضافه کرد: این طرح با فعال شدن پروژه نومان  از طریق سکوی شهرزاد قرار است زباله گردی و به تعبیر بچه‌های خدمات شهری کولی کتفی توسط پیمانکار مدیریت شود؛ ولی آنچه که در کف محله دیدیم هر چند خیابان‌های اصلی شرایط مناسبی داشتند، اما به نظر می‌رسد کاهش نیروی انسانی پیمانکار و عدم حضور روزانه آنان در معابر فرعی و همچنین حضور زباله گردها و جا به جا شدن مخازن زباله در معابر فرعی حاکی از عدم اجرای کامل این طرح در این منطقه و احتمالا در مناطق دیگر است. در کل منطقه سه خودروی ویژه طرح نومان فعال‌اند که با توجه به 170000 پلاک منطقه قطعا پاسخگوی تماس‌های مردم نیست و حتی بعضا شاهد حذف پیام‌های مردم در این زمینه هستیم. ضمن این که پرداخت نقدینگی توسط پیمانکار به مردم که درخواست هم دارند مانع اجرای این طرح است. مشاهدات بنده حاکی از این است که این طرح هنوز به طور کامل یا اجرایی نشده یا اگر اجرایی شده موفق نیست.
 
مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران نیز در توضیحی اظهار کرد: موضوع جانمایی سرویس های بهداشتی مسئله مهمی است تا مردم رضایت داشته باشند. در خصوص ساخت کلانتری هم برخی شهروندان منتقد سلب آسایش و آرامش در خصوص ساخت این مجموعه انتظامی در محدوده سکونت آنها بودند که باید بگوییم احداث کلانتری در بافت های مسکونی مورد نیاز است و علت آن موضوعات مرتبط با شهرسازی قدیمی است.
 
پیرهادی: هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز با تأکید بر اینکه مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند بارها درخواست داشته که در شورا در رابطه با طرح نوماند توضیح دهد؛ گفت: میزان تماس های سامانه ۱۳۷ در حوزه پسماند به شدت کاهش یافته و اقدامات مثبتی صورت گرفته اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.
وی با بیان اینکه هنوز رقم ایمن سازی باغ کتاب تخصیص نیافته است، یادآور شد: برخی نیروهای سازمان فرهنگی و هنری هنوز عیدی دریافت نکردند و درخواست ما این است که موضوع پیگیری شود.
 
آقامیری: ظرفیت ساماندهی 23هزار نفر معتاد متجاهر با افتتاح یاور شهر 9
عضو شورای شهر تهران، نیز در خصوص اقدامات شهرداری تهران در جمع آوری  و ساماندهی زباله گردهای منطقه گفت: طبق گفته مسئولان امر اقدامات و مراحل مجوز قضایی برای این افراد اخذ شده و این اقدام از شب گذشته آغاز شده که در مرحله اول حدود 50 دستگاه از خودروهای جمع اوری پسماند متعلق به مافیای پسماند توقیف شده است؛ این اقدام مقدمه ای برای جمع آوری افراد زباله گردهاست.
وی افزود: بنده درخواست ساماندهی این افراد را داشتم که به گفته همین مسئولان مرتبط حدود 200 نفر از این افراد در بخش پاکبانان جذب شده و برخی ها هم مقرر شده تا در خطوط پردازش پسماند به کار گرفته شوند. 
این عضو شورا در ادامه با اعلام خبر افتتاح یاور شهر 9 با ظرفیت 2500 نفر گفت: در حال حاضر شهرداری تهران ظرفیت ساماندهی 23هزار نفر معتاد متجاهر را دارد که بالغ بر 15 هزار نفر جمع آوری شده و حدود 6 هزار نفر دیگر آن دارای موانع قانونی هستند.
 
تنهایی: منطقه هشت فقیرترین منطقه از بابت زمین است
شهردار منطقه ۸ نیز با بیان اینکه منطقه متبوعش هزار و ۳۱۲ کیلومترمربع است و ۱۳ محله دارد؛ گفت: این محله ارامنه نشین است و از اقداماتی که در سال ۱۴۰۲ به رقم ۶۴ میلیارد تومان در منطقه انجام دادیم؛ هشت پروژه مربوط به محله مجیدیه بود و برای سال آینده نیز سه پروژه تعریف شده است.
وی با بیان اینکه تلاش بر این بود خدمات فرهنگی برای شهروندان ارامنه مطابق دستورات شهردار تهران انجام شود؛ تصریح کرد: ساخت کلانتری سوم را در منطقه شروع کردیم. منطقه هشت فقیرترین منطقه از بابت زمین است و اگر به دنبال اقدامی در منطقه باشیم؛ باید تملک انجام دهیم.
تنهایی با اعلام اینکه شهروندان به خدمات نیاز دارند اما می خواهند در منزل آنها نباشد؛ خاطرنشان کرد: در سال جاری ۷۲ سرویس بهداشتی در منطقه احداث شده که پنج سرویس متعلق به محله مجیدیه است. ۳۵ هزار مترمربع آسفالت در منطقه و چهار هزار متر مربع نیز در این محله توزیع شده است.
وی با بیان اینکه برای سکوی شهروند باید اطلاع رسانی صورت بگیرد؛ گفت: شهرداری منطقه ۸ تعداد ۱۶۳ هزار برگه معرفی نوماند را توزیع کرده است. در همین راستا سه هزار کیلوگرم زباله خشک جمع آوری شده است. هرچند عدد قابل توجهی نیست اما باید برای افزایش آن فرهنگسازی صورت بگیرد.
تنهایی افزود: در سه ماهه ابتدایی سال آینده تمامی تابلوهای کوچه ها و معابر محله تغییر خواهد کرد و بهسازی خواهد شد.
وی با بیان اینکه یک حمام قدیمی در منطقه برای ساخت بوستان تملک شده است؛ اظهار کرد: درخصوص جمع آوری پسماند ما بیشترین دغدغه را با پیمانکار ناحیه سه داشتیم تا قرارداد آن را فسخ کردیم. شاید منطقه ای هستیم که بالاترین حقوق را به کارگران جمع آوری پسماند پرداخت می کند. اما متأسفانه در جذب کارگران ایرانی با مشکل روبه رو هستیم.
 
کد خبر: 9-223

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: