• يکشنبه ١٩ فروردين ١٤٠٣-١٣:٥٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٦٣٤
مظفر تشریح کرد: 7-225

تکنیک های سياستگذاري رفتاری در موضوع پسماند و تنظیف شهر

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان ارائه گزارش مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در صحن شورا به ارائه برخی تکنیک های سياستگذاری رفتاری درباره موضوع پسماند و تنظیف شهر پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، میثم مظفر با اشاره به ضرورت استفاده از "30 تکنیک سیاستگذاری رفتاری" در موضوع پسماند و امر تنظیف عمومی شهر تشریح کرد: مادامی که مخازن زباله در محلات و کوچه ها قابلیت جمع آوری تفکیک شده زباله تر و خشک را نداشته باشد؛ کنشی در محیط در این زمینه ایجاد نمی شود درحالیکه "ابزار در محیط" ، القاء کننده و سوق دهنده رفتار جدید شهروندی است و این تکنیک بسیار موثر است.
مظفر با اشاره به تکنیک "دسترسی سریع" افزود: در بستر گوگل وقتی واژه عامیانه تحویل زباله از منزل را سرچ می کنید؛ دسترسی سریع به نصب نرم افزار نوماند و تحویل زباله از طریق اپلیکیشن را نمی آورد.
رئیس کمیته بودجه با تأکید براهمیت تکنیک "مشوق ها" گفت: شهروندان باید دقیق و فراگیر بدانند که در ازای تحویل پسماند واجد ارزش از درب منزل ، چه امتیاز شهروندی را دریافت می نمایند. همچنین استفاده از تکنیک "تلنگرها و پیام های معنادار" ضرورت دارد و باید بابت موضوعی که قرار است در آن پارادایم شیفت و تحول بنیادین ایجاد شود به تولید پیام های فان و جالب و معنادار توجه نمود و در زمینه نوماند باید این کار صورت پذیرد.
در ادامه مظفر در تشریح تکنیک "مقایسه سازی" گفت: مطالعات رفتاری و تجربیات بین المللی نشان داده مقایسه رفتار یک شهروند با همسایه خویش بسیار می تواند موجب اصلاح رفتار و باور به تغییرپذیری آن باشد.
رئیس کمیته بودجه در پایان با اشاره به تکنیک "لنگراندازی" تأکید کرد: باید رفتار جدید چهره های شاخص ملی و دارای نفوذ و اعتبار نزد شهروندان را به نمایش گذاشت تا رفتارهای مطلوب جدید برفرض مثال استفاده از نوماند ( اپلیکیشن جمع آوری هوشمند پسماند) تکثیر شود.
 
کد خبر: 7-225

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: