• يکشنبه ١٩ فروردين ١٤٠٣-١٩:٥٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٦٤٧
شمس‌احسان در تذکری مطرح کرد؛ 20-225

چرایی عدم ابلاغ شیوه نامه پیش بینی مخازن جمع آوری زباله در ساختمان های جدید الاحداث

عضو شورای اسلامی شهر تهران، در تذکری توضیح مدیران شهری در خصوص چرایی عدم ابلاغ شیوه نامه پیش بینی مخازن جمع آوری زباله در ساختمان های جدید الاحداث قبل از صدور پایان کار را خواستار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، زهرا شمس‌احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و پنجمین جلسه شورا پس از استماع گزارش رئیس سازمان پسماند شهرداری تهران در تذکری با اشاره به مصوبه شورای اسلامی در سال 1400 با عنوان طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران و احکام 54تا 57 مصوبه شورای اسلامی شهر تهران با عنوان« برنامه چهارم تحول وپیشرفت شهر تهران بر مبنای تحقق عدالت شهری اظهار داشت: بر أساس حکم ماده 54 برنامه چهارم، تعبیه مخازن کوچک مقیاس با قابلیت تفکیک زباله در ساختمان‌ها و ابلاغ شیوه نامه پیش بینی مخازن جمع آوری زباله در ساختمان های جدید الاحداث قبل از صدور پایان کار ابلاغ شده که به نظر می رسد رویکرد فعلی سازمان پسماند اینگونه نباشد و به سمت تغییر مخازن روباز به دفنی در حال بررسی هستند.

شمس‌احسان با اشاره به اینکه بر أساس حکم 56 برنامه چهارم، تا پایان سال 1402، می بایست دو مرکز پردازش پسماند با مشارکت بخش خصوصی ایجاد می شد و نرخ تفکیک از مبدا نیز از ۸ درصد به 12 درصد تا پایان سال 1402 می رسید که در این زمینه عقب ماندگی وجود دارد، گفت: طبق این حکم، ایجاد یک شهرک بازیافت با چرخه کامل بازیافت و تولید محصول تا پایان برنامه با مشارکت بخش خصوصی برنامه ریزی شده که از پیشرفت این موضوع باید گزارش داده شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: بر أساس حکم 57 برنامه چهارم، تا پایان سال 1402، می بایست دو مرکز تولید کمپوست از زباله با مشارکت بخش خصوصی ایجاد می‌شد که هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی اضافه کرد: میزان اجرایی شدن طرح جامع مدیریت پسماند مصوب سال 1400 شورا، نیاز به ارائه گزارش جامع دارد. بر أساس پایش وضع موجود، به جز اجرایی شدن موضوع تجمیع قرارداهای خدمات مدیریت پسماند در سطح مناطق (ماده دهم)، سایر مفاد طرح جامع رویکرد اجرایی پیدا نکرده است (برای مثال تکالیف ماده سوم در مورد مدیریت پسماندهای عادی خانگی و غیرخانگی، تکالیف ماده ششم مدیریت پسماند حجیم، ماده نهم کاهش از مبدا، ماده یازدهم ساماندهی عوامل غیررسمی، ماده شانزدهم تقویت توان فنی مدیریت پسماند، ..).

شمس‌احسان خاطرنشان کرد: با توجه به حوادث تلخ سال گذشته برای پاکبانان طرف قرارداد پیمانکاران حوزه پسماند، رویکرد سازمان برای الزام آور کردن رعایت دستورالعمل های HSE مخصوص کارگران حوزه پسماند نیاز به ارتقا و بروزرسانی دارد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: