• سه شنبه ٢٩ بهمن ١٣٩٨-١٨:١٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٢٢٧
‎محسن هاشمی در دیدار با اعضای شورایاری منطقه 13 بیان داشت

وظیفه فعالان سیاسی میانه رو، تشویق مردم به حضور در صندوقهای رای است

‎‎ ‎رییس شورای اسلامی شهر تهران که در جمع شورایاران منطقه 13 سخن می گفت، با تاکید بر حضور مردم در انتخابات پیش رو تاکید کرد: وظیفه فعالان سیاسی میانه رو، تشویق مردم به حضور در صندوق های رای است تا میانه روی و اصلاح طلبی کارکرد خود را از دست ندهد.

 

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهراندر دیدار با اعضای شورایاری منطقه 13 با اشاره به فرارسیدن ایام برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورایاسلامی اظهار داشت: نهادشورایاری قاعده هرم مردمسالاری دینی در جامعه محسوب می شود و مجلس شورایاسلامی به تعبیر امام در راس امور است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شرایط خاص کشور و حوادث تلخ آبان ماه و دی ماه، موجب شده استفضای سردی بر انتخابات حاکم شود و سختگیری در تایید صلاحیت کاندیداها نیز بر این سردی و رکود افزوده است،یادآور شد: اما باید توجه داشته باشیم ناامیدی در نظام مردمسالار و قهر با صندوق های رای، همیشه نتیجه عکسداده است و بر فاصله وضع موجود و شرایط مطلوب افزوده است.

محسن هاشمی افزود: خواست مشترک افراطیون و تفریطیون، عدم حضور اکثریت جامعه که طرفدار میانه روی،عملگرایی و اعتدال هستند، در انتخابات است تا هم برگزیدگان از جنس افراطیون باشند و هم با کاهش مشارکت،تفریطیون وجریان برانداز، سوژه ای برای تضعیف مشروعیت ومقبولیت جمهوری اسلامی پیدا کنند. وظیفه فعالانسیاسی میانه رو، تشویق مردم به حضور در صندوق های رای است تا میانه روی و اصلاح طلبی کارکرد خود را ازدست ندهد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این نکته که منطقه 13، یکی از محلات نسبتا محروم از نظر زیرساخت درشهر تهران به شمار می رود، اما دارای نشاط و حیات فرهنگی و سیاسی است.

وی ادامه داد: نسبت سرانه های خدماتی در منطقه 13، حدود یک پنجم استاندارد است و از 400 هکتار استاندارد سرانههای خدماتی بجز فضای سبز، حدود 80 هکتار آن در منطقه موجود است و این محرومیت به خصوص در مورد سرانههای خدماتی محله ای بیشتر است، در حالیکه در منطقه 13 ظرفیت های مناسبی برای آزاد سازی اراضی دولتی،نظامی و نهادی و تغییر کاربری آنها به سرانه های خدماتی وجود دارد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران مساله دیگر منطقه را امکان جذب سرمایه گذاری های بخش خصوصی برای تبدیلاین منطقه به قطب گردشگری و تفریحی شرق تهران برشمرد و خاطر نشان ساخت: با توجه به شرایط مالی و رکودحاکم بر اقتصاد کشور، بخصوص صنعت ساختمان، امکان فعال سازی پروژه های عمرانی بصورت ویژه در مدیریتشهری وجود ندارد. اما می تواند با رفع موانع و تسهیل شرایط، زمینه فعال شدن بخش خصوصی و ایجاد اشتغال،توسعه زیرساخت ها و رونق محلی را فراهم کرد و نباید به شهرداری به عنوان یک مانع در این حوزه نگریسته شود.

وی افزود: البته نهاد شورایاری، توانمندی مناسبی برای تصمیم سازی و ارائه مشورت به مدیریت شهری دارد کهمتاسفانه از آن به خوبی استفاده نمی شود. در بسیاری از فعالیت ها، نظیر پیشنهاد نامگذاری، استفاده از زیرساختهای فرهنگی ، ورزشی و اجتماعی شهرداری توسط تشکل های مردمی و سمن ها، بررسی آثار وپیامدهای پروژه هایشهری، نهاد شورایاری می تواند بعنوان عقل منفصل و محلی مدیریت شهری عمل کند و با ارائه اطلاعات و شناختمناسب در تصمیم سازی نقش ایفا کند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مسایلی که در جریان افتتاح زیرگذر استاد معین در منطقه ده رخ داد، درادامه گفت: این موضوع نشان داد که اگر این تعامل دو طرفه بین شورایاری و مدیریت شهری نباشد، چه مشکلات وسوتفاهماتی حادث می گردد.

محسن هاشمی تامین رضایت شهروندان را در برخی مواقع چندان دشوار و نیاز به بودجه و امکانات انبوهی ندانستو افزود: تامین رضایتمندی شهروندان بیشتر نیازمند جسارت و همت مدیران است. بطور نمونه در این منطقه یکی ازخواسته های پرتکرار در محلات، جابجایی تیرهای برق است که عمدتا با تعامل با اداره برق و پیگیری امکان تحقق آنوجود دارد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران طی پیشنهادی تاکید کرد که از ظرفیت کارشناسی شورایاری در منطقه برای تدوینراهبرد توسعه و تحلیل نقاط قوت و ضعف و همچنین فرصت ها و تهدیدهای منطقه استفاده شود تا برای ایجاد یکارزش افزوده در حوزه مدیریت شهری و ارائه دستاورد ایده های قابل اجرا احصا، تدوین و اولویت بندی شود

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: