• سه شنبه ٢٩ بهمن ١٣٩٨-١٧:٤٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٢٣٠
واکنش اعضای شورا به گزارش حسابرسی دو سازمان بازنشستگی و املاک شهرداری تهران منتهی به سال مالی 93

از ارائه گزارش های حسابرسی در سایت شهرداری تا شروع پیگیری تخلفات املاک در دوره گذشته شهرداری در مراجع قضایی

اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع گزارش حسابرسی از سازمان املاک شهرداری در سال منتهی به سال 93 بر پیگیری موارد تخلف مطرح شده از سوی شهرداری تهران و مراجع قضایی تاکید کردند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، در یکصد و نود و نهمین جلسه گزارش حسابرس رسمی  شورا در خصوص حسابرسی سازمان بازنشستگی شهرداری تهران برای سال مالی منتهی به 93 مورد بررسی قرار گرفت.  اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع این گزارش ها در واکنش به آن، خواستار پیگیری هر چه سریعتر موارد تخلف از سوی مراجع قضایی شدند.

میر لوحی: مراجع قضایی باید برخورد با متخلفین را شروع کنند

رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران بعد از قرائت گزارش توسط رییس کمیته بودجه شورا گفت: در تلفیق بودجه سال  93 بالغ بر  33 مورد تخلف در املاک و صندوق بازنشستگی ردشان وجود دارد.

وی افزود: این کار ها را باید خود دوستان ما در دوره قبل مدیریت شهری  انجام می دادند و ندادند و حالا هم که ما انجام دادیم، با انبوهی از این موارد تخلف برخورد کرده ایم، و انتظار داریم این موارد را با سرعت به سرانجام برسانند.

سید محمود میر لوحی گفت:  از همان روزهای اول میدانستیم، بسیاری از بده بستان ها و داد و ستد ها در حوزه های درآمدی شهرداری پیچ در پیچ است. معلوم است پشت این صحنه ها چه داستان هایی بوده و هدفشان کسب درآمد های بیشتر ،حفظ دارایی ها و ایجاد درآمد ها و سود آور کردن پروژه ها بوده است.

وی افزود: لذا مراجع قضایی باید برخورد با متخلفین را شروع کنند. امروز کسانی که این تخلفات را مرتکب شده اند تابلوی مبارزه با رانت را علم کرده اند.

میر لوحی در ادامه با اشاره به حسابرسی سازمان املاک و مستغلات شهرداری گفت: نکته دوم در بند 28 همین آیین نامه  است که شورای این  سازمان تشکیل نشده است.

وی ادامه داد: املاک نجومی هنوز هم جمع نشده و هنوز قوه قضاییه حاضر نیست بگوید از کی پس گرفت. هنوز هم اطلاعات افشا نشده و من استدعا دارم، دوستان در سازمان املاک و بخش حقوقی این موضوعات را پیگیری کنند.
 
امانی : گزارشات شورا باید در سامانه شهرداری منعکس شود

رییس کمیته ایمنی و حمل و نقل شورا نیز گفت: اعتقادم بر این است، با تمام تلاش های دوره پنجم و شفافیتی که  در دستور کار قرار گرفته،  اما برای گریز از دست قانون باعث شده، پرونده های تخلف به قوه قضاییه نرسد.

وی خطاب به حامد مظاهریان، معاون شهردار تهران گفت: من در خصوص دو پرونده تذکر دادم و علی القاعده باید حداکثر تا یک ماه پاسخ داده می شد که نشده است.

وی ادامه داد:  متاسفانه بخش نظارتی شهرداری خوب عمل نمی کند و شهرداری های مناطق نیز  استعلامات را  جواب نمی دهند.

شهربانو امانی افزود: باید پرسید آیا املاک و مستغلات شهرداری جز اموال عمومی محسوب می شود یا نه ؟ اگر هست، باید دید از این جلسه و جلسات مثل این گزارشی از سوی رسانه ملی به مردم داده می شود یا نه ؟ که البته تجربه نشان داده که نمی شود.

وی خطاب به خبرنگاران حاضر در صحن شورا گفت: امروز این  گزارش باید به سمع و نظر مردم برسد.

وی همچنین با گلایه از جای خالی خبرنگاران صدا و سیما گفت: صدا و سیما بر اساس اصل 175 قانون اساسی که بررسي محتوا و قلمرو آزادي بيان و نشر افکار به عنوان رسالت اصلي سازمان صدا و سيما بیان شده، ولی امروز خبرنگاران این سازمان در اینجا حضور ندارند.

وی در پایان افزود: این موارد است که نمی گذارد ما روی دگمه ای فشار دهیم که شورا بتواند استیفای حق شهروندی را داشته باشد. لذا روابط عمومی شهرداری باید  گزارشات شورا در سامانه شهرداری منعکس کند. 

حجت نظری : حق شهروندان است بدانند خادمین و خائنین آنان که بوده اند

رییس کمیته مشارکت های مردمی شورا نیز گفت: گزارش حسابرسی از سازمان املاک شهرداری در سال 93 بخشی از اتفاقی است که در دوران قبلی مدیریت شهری رقم خورده و  شهرداری قدری در این حوزه اهمال به خرج داده و در مورد ورود به محاکم و قوه قضایی از منظر کیفری باید پیگیری کند و این  اتفاقی است که حتما باید رقم بخورد. این حق شهروندان است که بدانند چه کسی به آنان خیانت کرده و چه کسی به آنان خدمت.

11-199

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: