• يکشنبه ٢١ دی ١٣٩٩-١٣:٣٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٣٤٧
علی اعطا:

سازمان سرمايه گذارى نظارت جدى ترى مى طلبد

سخنگوی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری تهران به واسطه طبیعت نوع فعالیتش نیاز به نظارت جدی تر دارد.

 
به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران علی اعطا روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری تهران به واسطه طبیعت نوع فعالیتش نیاز به نظارت جدی تر دارد.
وی با بیان اینکه در بررسی هایی که در مورد عملکرد این سازمان انجام داده‌ایم، به مواردی برخورد کنیم که نیاز به بررسی بیشتر داشت، گفت :از جمله این موارد که تذکر داده و درخواست کردم توضیح داده شود، این است که تفاهم نامه‌ای بین سازمان سرمایه گذاری و یک شرکت خصوصی  امضا شد و بنا بوده بر اساس این تفاهم نامه، برای سه پروژه تأمین سرمایه شود .
اعطا ادامه داد:یک مهلت مشخصی را در الحاقیه قرارداد تعیین می‌کنند که این شرکت تحت عنوان حسن نیت رقم پنج هزار میلیارد تومان  به حساب سازمان سرمایه گذاری شهرداری واریز کند.
وی با بیان اینکه این موضوع ماهيتا مفهوم وام پیدا می کند، گفت: به گونه‌ای که سازمان سرمایه‌گذاری باید یک ضمانت نامه بانکی را ارائه می کرد و بعد در صورتی که تفاهم و الحاقیه این تفاهم جلو نرفت، کل وجه را مسترد کند .
وی با بیان اینکه این پرداخت پول اتفاق نیافتاده است، افزود: بر اساس بند ۱۳ ماده ۸۰ قانون شوراها و بدون مجوز از شورا ممکن نیست که موضوعی تا این حد پیش برود و  مکاتبات با بانک و ... هم انجام شود.
اعطا در پاسخ به این پرسش که بیمارستان( آتیه 2)به پایین تر از قیمت کارشناسی فروخته شده  و سازمان بازرسی به آن ورود کرده است، گفت: شخصا هنوز گزارش دقیقی ندارم و من هم در رسانه ها این موضوع را دیدم .
عضو شورای تهران در ادامه گفت:  در سازمان سرمایه گذاری مجموعه ای از قرارداد ها وجود دارد که برخی خیلی قدیمی و در حال رفع مشکل است و برخی هم جدید است و شهردارى را با معضلاتی مواجه کرده است .
اعطا گفت: کارشناسان ما در حال بررسی همه پرونده ها هستند . 
به گفته اعطا، باید چراغ قوه ای از منظر حقوق عمومی بر همه زوایای پنهان و تاریکی که ممکن است در مدیریت شهری وجود داشته باشد،  بیاندازیم و نور بتابانیم تا از حقوق مردم دفاع کنیم.
10-263
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: