• يکشنبه ١٤ آذر ١٤٠٠-١٤:٥٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٢٤٠
میثم مظفر:

دستورالعمل آیین نامه انتصاب معاونین ابطال شود

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران خواستار ابطال دستورالعمل آیین نامه انتصاب معاونین شهرداران مناطق، سازمان ها و شرکت ها شد.

به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران، میثم مظفر با انتقاد از آیین نامه ابلاغی انتصابات سطح ۴و۵ مدیران گفت: در این آیین نامه، صدور حکم معاونین شهرداران مناطق، شهرداران نواحی، معاونین سازمان ها و شرکت ها و حتی معاونین ادارات کل ستادی به عهده معاونین شهردار تهران گذاشته شده و افراط بسیار زیادی در تمرکزگرایی مشاهده می شود در حالی که ده ها سال است نسخه تمرکزگرایی منسوخ شده و باید بدنبال تمرکززدایی بود.
 وی افزود: اجازه بدهید مدیرانی که منصوب شده اند بتوانند باشجاعت و با اختیار لازم کابینه کاری خود را انتخاب نمایند و صرفا تاییدیه های اجمالی را از حوزه های تخصصی ستادی کسب نمایند. مگر می شود حکم معاون یک شرکت را فردی خارج از ساختار شرکت صادر کند؟ این مسئله علاوه بر مغایرت با قانون تجارت که استقلال عمل برای شرکت ها پیش بینی کرده است، تناسبات ساختاری و تشکیلاتی را بهم می زند و احتمالا هر مدیر ارشد و توانایی  با این مسئله در دل مخالف است ولو اینکه به حرمت آداب تشکیلاتی عجالتا سکوت کند.
مظفر با اشاره به اینکه در این آیین نامه شهردار منطقه حتی حق انتصاب سرپرست موقت را ندارد، بیان نمود که این دستورالعمل روسای سازمان ها و شهرداران مناطق را بشدت تضعیف می کند، لذا درخواست ابطال این آیین نامه را دارم.
12-29

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: