• چهارشنبه ١١ اسفند ١٤٠٠-١٧:١٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٨٩٧
عضو شورای اسلامی شهر تهران:

جهش قابل‌توجه بودجه شهرداری تهران در جهت مدیریت هوشمند شهر

علی‌اصغر قائمی گفت: شورای شهر تهران در بودجه مصوب شهرداری، یک جهش بسیار خوبی را از نظر حجم ریالی به موضوعات هوشمندسازی شهر تهران اختصاص داده است و امیدوار هستیم شهرداری بتواند برای تحقق اهداف هوشمندسازی از آن استفاده کند.

 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران برنامه «بدون خط‌خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص نحوه نظارت بر مدیریت هوشمند در شهر تهران با علی‌اصغر قائمی عضو شورای اسلامی شهر تهران به‌صورت تلفنی گفتگو کرد.
 
علی‌اصغر قائمی با اشاره به بودجه 1401 شهرداری تهران، گفت: شورای شهر تهران در بودجه مصوب شهرداری، یک جهش بسیار خوبی را از نظر حجم ریالی به موضوعات هوشمندسازی شهر تهران اختصاص داده است و امیدوار هستیم شهرداری تهران بتواند این بودجه‌ها را فصل درآمدها محقق کند تا شرایط بهتری برای زیست در تهران داشته باشیم.
 
وی درباره محل هزینه بودجه‌های شهرداری تهران اظهار کرد: بودجه در نظر گرفته شده عموماً ناظر بر توسعه سامانه‌های غیرحضوری و خدمات الکترونیک است تا شهروندان از آن برای تسریع و تسهیل کارها و امور استفاده کنند. بعد از تصویب بودجه چند طرح در همین زمینه و در جهت تکلیف شهرداری تهران به ارائه لوایح هوشمندسازی در دست بررسی است تا شهرداری بتواند در فرصت کوتاه برنامه کلان خود را به شورای شهر تهران ارائه دهد.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه تبصره 15 قانون بودجه 1401 شهرداری تهران ناظر بر مسائل هوشمندسازی است، عنوان کرد: شهرداری تهران اختیار تام دارد تا نقشه کلان خود را به شورای شهر تهران ارائه دهد و با حمایت شورا آن را اجرایی کند.
 
وی ضمن تاکید بر توجه شورا به مسائلی همچون پنجره واحد در شهر تهران و ضرورت پرداختن شهرداری به این مسائل بیان کرد: شهرداری شش مأموریت کلان و اصلی را بر عهده دارد که این مأموریت‌ها نیز شقوق و شعب مختلفی دارند. یکی از مأموریت‌هایی که مردم با آن سروکار دارند، مأموریت حوزه حمل‌ونقلی شهرداری است. انتظار مردم از هوشمندسازی حوزه حمل‌ونقل، دسترسی آسان، پرداخت هزینه‌ها به‌صورت سهل و برنامه‌ریزی دقیق در حوزه حمل‌ونقل است.
 
قائمی به خدمات شهری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های شهرداری تهران اشاره و اظهار کرد: نظافت، ایجاد فضای سبز، مدیریت میادین تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره شهرداری بخشی از مأموریت شهرداری تهران در حوزه خدمات است که نیاز به هوشمندسازی آن‌ها کاملاً احساس می‌شود. در زمینه میادین تره‌بار، طبیعتاً کنترل قیمت‌ها و اطلاع‌رسانی به‌موقع از مصادیقی هستند که در این زمینه انتظار داریم و البته بخش‌هایی از آن نیز انجام شده است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: