• پنج شنبه ١١ آبان ١٤٠٢-٠٨:٢٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٨١٢
قائمی:

روزانه ۲۸ میلیارد ریال عدم پرداخت بلیت اتوبوس در تهران داریم

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در تهران روزانه یک میلیون مسافر از اتوبوس‌ برای جابجایی در شهر استفاده می‌کنند که هزینه بلیت آنها ۴۰ میلیارد ریال می‌شود اما ۷۰ درصد این رقم یعنی حدود ۲۸ میلیارد ریال عدم پرداخت بلیت داریم.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران به نقل از ایرنا، علی‌اصغر قائمی روز چهارشنبه اظهار کرد: در خصوص فرار از پرداخت بلیت اتوبوس‌ها در تهران آمار را به استناد گزارش سامانه‌های شهرداری اعلام کردیم. «میانگین نرخ بلیت در تهران چهار هزار تومان است».

وی در ادامه افزود: در زمان بروز پدیده کرونا شرکتی که مسوول کنترل گیت‌ها بود به دلیل کاهش مسافر و شرایط ایجابی افرادی که در آن پست‌ها گمارده بود را جمع کرد؛ این بحث فرار بلیت عملا از آن زمان شکل گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: بعد از پایان کرونا و عادی شدن شرایط قرارداد شهرداری تهران با آن شرکت تمام شد و شهرداری تهران در این زمینه با تاخیر زیاد عمل کرد؛ لذا هنوز کسی در گیت‌های مربوط به بی آر تی نیست و یا اگر هست خیلی محدود حضور دارد.

قائمی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی طبیعی است که فرار بلیت صورت می‌گیرد، یادآور شد: با این تفاسیر فرار بلیت به میزان ۷۰ درصد کاملا درست است.

وی با تایید خرابی برخی از دستگاه‌های کارت بلیت در ایستگاه‌های بی آر تی عنوان کرد: اگر مدیران سازمان اتوبوسرانی تهران می‌توانستند ۱۰۰ درصد درآمدها را جذب کنند، طبیعتا این افراد را جذب و پرداخت حقوق از این درآمد جبران می‌شد؛ وقتی کار رها شود، خیلی‌ها به راحتی بدون بلیت تردد می‌کنند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: