• سه شنبه ١٨ مرداد ١٤٠١-٢٠:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٩٠٦
مهدی اقراریان: ۱۰-۸۴

شهرداری فکری به حال خودش بکند!

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا با اشاره به اینکه یکسال از عمر این دوره گذشته است و برخی از مشکلات شهر  هم چنان باقی مانده است از مدیریت شهری خواست تا فکری به حال خودش بکند.

 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا پس از استماع گزارش حسابرسی از شرکت شهربان و حریم بان با تاکید بر اینکه مجموعه مدیریت شهری باید در بهتر اداره شدن شهر تجدید نظر کند، اظهار داشت: دوستان در دفاع از عملکرد شرکت شهربان اشاره داشتند که شهر چالش ندارد! بله اگر هر چیزی را رها کنیم و رسیدگی نکنیم چالش نخواهیم داشت. 
وی ادامه داد: ظاهرا یک زیست مسالمت آمیز با دست فروشان وجود دارد و مامورین حریم بان و شهربان هم کار خودشان را می کنند اگر مدت زمانی را کنار بساط گستران ایستاده باشید بعد متوجه می شوید وقتی میگوییم کار خودشان را میکنند یعنی چه؟
اقراریان با بیان اینکه چشممان را بر واقعیت های جامعه بسته ایم ادامه داد: شهر ول و رها است. این وضعیت چهارراه ها از نظر تکدی گری و بساط گستران است . من میگویم تا زمانی که کودکان کار و دست فروشان و بساط گستران در برخی نقاط شهر دیده می شوند یعنی اینکه هنوز چالش هایی وجود دارد. 
وی ادامه داد: دوستان اشاره داشتند که برای مهار این چالش ها برنامه وجود دارد اما من عرض می کنم که این شهر که پایتخت و ام القرای جهان اسلام است مدیریت های بسیاری بر خود دیده است و شرایط سختی را به واسطه مدیریت رها شده دوره قبلی پشت سر گذاشته است، که این واقعا جای تاسف دارد.
وی با اشاره به گزارش ارائه شده توسط مدیر عامل شرکت شهربان و حریم بان ، گفت: می گویید چالش نداریم؟ این آمار ها  حداقل برای من قابل قبول نیست. 
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا افزود: بعد از تذکرم در ارتباط  با نام گذاری ها، یکی از دوستان اشاره داشتند که این موضوعات در بودجه شهرداری دیده شده است . من کاری به ارقام ارائه شده ندارم وقتی من شاهد تغییر و اصلاح تابلوی نصب شده سر کوچه باشم متوجه میشوم که کاری صورت گرفته است. 
وی ادامه داد: در شهر تهران و حداقل در چهار راه نظام آباد حد فاصل مرز منطقه 7 و 8 شهرداری بساط گستران برای خودشان گوسفند می فروشند و بساط می کنند. پلیس راهنمایی هم که کار را رها کرده است و شما شاهد وانتی ها، دست فروشان، سد معبری ها و خیلی مشاغل مزاحم در سطح کوچه و محلات هستید. 
اقراریان افزود: شورای پنجم رویکردی داشت و شهر را در حالت اتوپایلوت رها کرده بود و شورا و شهرداری هر کدام کار خودشان را میکردند و بله در این شرایط چالش وجود ندارد. 
اقراریان با اشاره به برخی از معضلات سطح شهر ، گفت: رها شدگی یعنی آنچه در وضعیت مترو و سطح خیابانها شاهد ان هستیم 
وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه یک سال از عمر این دوره گذشته است خواستار بازنگری در نحوه مدیریت شهر شد و افزود: پیشنهاد میکنم شهرداری فکری به حال خودش کند و با برگزاری نشست های مشترک با بخش های مختلف این مشکلات را بررسی و در جهت رفع آنها با یکدیگر هماهنگ شوند. 
مهدی اقراریان افزود: شاید خیلی از دوستان تذکرات  من را برنتابند و سیل تذکرات به من بعد از این جلسه سرازیر شود ولی من با کسی تعارف ندارم ما در این صحن سوگند یاد کردیم. این چه وضع اداره شهر است ؟ اقایانی که مسوولیت گرفته اید چه کاری انجام میدهید؟
وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که از این بیاناتش سایرین متوجه شده و در اداره شهر تجدید نظر کنند. 
 
اگر "لا اله" را شنیدید، "الا الله" را هم بشنوید
 
مهدی اقراریان همچنین در ادامه جلسه با اشاره به متن خبری که همزمان از اظهاراتش در فضای مجازی منتشر شده است واکنش نشان داد و افزود: تذکراتم ناظر به وضعیت کودکان کار در سر چهارراه ها است که در این خصوص بهزیستی نیز مسئولیت مستقیم دارد 
وی در ادامه با انتقاد ازاینکه صحبت های من گزینشی منتشر شده است ، گفت: این وضع آشفته تهران در دوره مدیریتی قبل آغاز شده ، در آن دوره کارها رها شده بود.
اقراریان با اشاره به اینکه ما به عنوان نماینده مردم موظفیم اگر اشکالی را مشاهده کردیم بیان کنیم ، گفت: نه با شهرداری رودربایستی داریم و نه با مدیریت دوره قبلی، و نه حرفی می‌زنیم که شهرداری دوست داشته باشد و نه حرفی می زنیم که به مذاق رسانه‌ها خوش بیاید.
وی با بیان اینکه در دوره پنجم موضوعات مختلف از جمله گزارشات حسابرسی رها شده بود، یادآور شد: این وضعیت شهر حاصل رها شدگی در دوره اصلاح طلبان بوده و اگر سر سوزنی انصاف وجود داشته باشد، چنین اخباری از سخنان من منتشر نمی شد.
وی در پایان با بیان اینکه امیدوارم اخبار را به طور کامل منتشر کنید، افزود: آقای فروزنده از ابتدای جلسه سخنی نگفته اند که بنده بخواهم در واکنش به حرف های ایشان مطلبی گفته باشم. خلاصه لااله را شنیدید الا الله را نیز بشنوید. 
پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز، خاطر نشان کرد: برخی رسانه ها از سخنان ما نکاتی را منعکس می کند که وضعیت را سیاه نشان دهند و به نوعی سیاه نمایی می کنند و این موضوع اصلا اخلاقی نیست

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: