• چهارشنبه ١٦ آذر ١٤٠١-٠٩:٠٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٦٩٧
سوده نجفی؛

کرسی های آزاداندیشی بستری برای مطالبه گری و تبیین اقدامات

روز دانشجو، یادآور روحیه مطالبه‎گری و آزادی‎خواهی دانشجویان می‎باشد که این ویژگی، آنها را با سایر اقشار جامعه متمایز کرده است. دانشگاه و دانشجو نقش غیر قابل انکاری در تحولات سیاسی و اجتماعی ایران در چند دهه اخیر داشته و در رشد و پیشرفت در زمینه‎های علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی اثر گذار بوده است. جنبش‎های دانشجویی با حفظ استقلال فکری همواره به دنبال ایجاد بستری برای بیان دیدگاه‎های دانشجویان بوده تا با پرسش‎گری، مطالبات و خواسته‎های خود را مطرح کند.
تشکیل کرسی‎های آزاد اندیشی در دانشگاه‎ها بستر خوبی برای بیان دیدگاه‎ها و نظرات دانشجویان است که رهبر انقلاب اسلامی نیز بر آن تاکید کردند اما متاسفانه آنگونه که انتظار می‎رفت در دانشگاه‎های کشور پیگیری و دنبال نشد و این امر مهم که فلسفه روز دانشجو بر آن استوار است، همچنان نیازمند توجه از سوی خود دانشجویان می‎باشد.
انتظار می‎رود جنبش‎های دانشجویی با تشکیل کرسی‎های آزاد اندیشی که بر پایه نقد، پرسش و مطالبه گری است، به هویت خود نزدیک‎تر شوند. جنبش دانشجویی باید با بیان نواقص در برابر هرگونه انحراف از مسیر آرمان‎های انقلاب اسلامی و تعرض به حقوق اساسی مردم حساس باشد. قطعا سیستم اجرایی کشور در دهه‎های اخیر با مشکلات و نواقصی همراه بوده که سبب فشارهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و به ویژه اقتصادی به اقشار مختلف مردم شده است اما نباید این اقدامات را به کل مجموعه تعمیم داد. بیان این ایرادات نه تنها به معنای تضعیف حاکمیت نیست بلکه می‎تواند با اصلاح برخی روش‎ها موجب تقویت آن نیز شود. آنچه که امروز در جنگ رسانه ای تمام عیار دشمن علیه ایران از دانشجویان و جنبش‎های دانشجویی انتظار می‎رود، تشکیل کرسی های آزاد اندیشی می‌باشد تا با علاوه بر شکل گیری «گفتگو» به جای خشونت و تعمیم آن به جامعه، تریبونی برای «تبیین» اقدامات جمهوری اسلامی ایران به وجود آید.
سوده نجفی، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران
 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: