• شنبه ٧ مرداد ١٤٠٢-٠٩:٠١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٢٠٣
سوده نجفی؛

ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم، پیام عاشورا

واقعه کربلا و حوادث رخ داده در محرم سال 61 هجری یکی از مهمترین وقایع تاریخ جهان اسلام است و هنوز هم قلب مشتاقان و عاشقان اباعبدالله (ع) برای آنچه بر امام حسین(ع) و خانواده ایشان گذشت می تپد و هر سال با شکوه تر از سال های گذشته این ایام را به عزاداری می پردازند.
هر روز و هر لحظه نهضت عاشورا درس بزرگی برای بشریت است که باید از ابعاد گوناگون آن را بررسی کرد. عاشورا و آنچه که در آن گذشت محدود بر یک کشور و موقعیت مکانی نیست و باید همه جهان آن را الگو و سرلوحه خود قرار دهند.
یکی از مهمترین پیام های قیام امام حسین(ع) ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم بود. امام حسین(ع) با قیام خود در کربلا مظهر ایستادگی در برابر ظلم و ستم شد. ایشان با آگاهی از عواقب سختی که در انتظارش بود، برای احیای ارزش‌های دینی و انسانی قیام کرد و جان خود را فدا نمود.
قیام امام حسین(ع) همواره الهام‌بخش مبارزه با ظلم و دفاع از حقیقت بوده است. فداکاری و ایثار ایشان و یارانش همواره سرمشقی برای مظلومان جهان به شمار می‌آید.
امام حسین(ع) با قیام خود، ماهیت ظالمانه و غاصبانه حکومت یزید را آشکار کرد و مردم را به مقاومت دعوت نمود و حاضر نشد با حکومت فاسد بیعت کند. قیام کربلا الگویی برای مبارزه با حکومت‌های ظالم شد و روحیه ایستادگی و مقاومت را در مردم تقویت کرد. به گونه ای که عاشورا الهام‌بخش جنبش‌های مردمی بسیاری علیه حکومت‌های ظالم در طول تاریخ اسلام بوده‌ است.
شهادت امام حسین(ع) و یارانش موجب شد تا مردم به اهمیت ارزش‌های اخلاقی و انسانی پی ببرند.امام حسین(ع) برای امر به معروف و احیای دین خدا با دعوت مردم کوفه به کربلا رفته بود، ایشان به دنبال صلح و هدایت انسان‌ها بود اما کوفیان و مردمان آن زمان با حمایت از حکومت یزید به ایشان آب نداده و خود و فرزندانش را اسیر کرده و به شهادت رساندند.
شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان را خدمت همه پیروان ایشان تسلیت عرض می کنم و امیدوارم با تاسی از قیام اباعبدالله(ع) بتوانیم ادامه دهنده نهضت عاشورا باشیم.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: