• چهارشنبه ١٥ شهريور ١٤٠٢-٢٣:٤٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٤٦٢
سوده نجفی:

اربعین نماد وحدت و پیوند بین دولت ها و ملت هاست

اربعین اجتماع عمومی جمع کثیری از پیروان مذاهب اسلامی است که با استقبال مشتاقان و علاقمندان به سرور آزادگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به بزرگترین رویداد سالانه در جهان تبدیل شده که با پیاده‌روی میان نجف و کربلا حرکت عشق و ایمان را به تصویر می کشد.
اربعین محور و نماد وحدت و پیوند بین دولت ها و ملت ها با هر زبان و نژاد است که بی شک خط بطلانی بر توطئه های دشمنان که همواره به دنبال تفرقه افکنی و اسلام هراسی هستند، می باشد و می تواند یک فرصت بی نظیر برای رسیدن به وحدت اسلامی شود که عزت اسلامی را به همراه دارد.
امام حسین ‌(ع) رمز وحدت و برادری میان مسلمانان است که اجتماع اربعین نمود عینی این مهم می باشد که دیدگاه ها و سلایق مختلف معطوف به اباعبدالله الحسین (ع) و در زیر بیرق او همبستگی دنیای اسلام را به رخ استکبار جهانی می کشد.
پیاده‌روی اربعین علاوه بر ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... تبلیغی از دین مبین اسلام است که از وجود با برکت اباعبدالله الحسین (ع) نشات می گیرد و همه شرکت کنندگان به دور از هرگونه مسئله و مشکلی در راه ارادت به سید الشهدا قدم برمی دارند.
در طول تاریخ عده‌ای زیادی تلاش کرده و می کنند تا نام امام‌حسین (ع) را از ذهن‌ها دور و فرهنگی عاشورا را از صحنه روزگار محو و نابود کنند اما امروز می بینیم که نام امام‌حسین (ع) پس از گذشت قرن‌ها همچنان شهره جهان است و به برکت حضور میلیونی مردم در اجتماع با شکوه اربعین حسینی تبدیل به نماد وحدت و اتحاد بین عاشقان اهل بیت (ع) شده است که این محبت، آنان را به‌سوی امام و مقتدایشان می‌کشاند.
حضور میلیونی و مردمی ملت ایران در این راهپیمایی عظیم در سال های اخیر زبان زد جهانیان است که دولت در کنار این عشق و علاقه مردم به ابی‌عبدالله زمینه های حضور سهل و آسان و برخورداری از حداقل امکانات رفاهی را برای هم وطنان فراهم کرده است و مدیریت شهری نیز در حد توان در کنار سایر دستگاه ها به همین منظور اقداماتی انجام داده که بی شک در برابر عظمت حرکت بزرگ اربعین غیر قابل بیان است. قطعا زائرین اربعین همچنان به برخی از خدمات در مرزها و یا رسیدن به مرزها نیاز دارد که باید برای رفع آنها تلاش شود تا همه علاقمندان به شرکت در این اجتماع بزرگ بتوانند بدون هیچ مشکلی خود را در اربعین حسینی به کربلا برسانند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: