• شنبه ٢٣ ارديبهشت ١٤٠٢-١٠:١٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٥٩٤
علوی در بازدید از بناهای تاریخی تهران:

حفظ میراث‌های معنوی شهر و تلاش برای آشنا کردن مردم با آنان

رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از بناهای تاریخی و میراثی شهر تهران بر حفظ میراث معنوی شهر و تلاش برای آشنا کردن مردم با آنان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سید احمدعلوی در بازدید از بناهای تاریخی و میراثی شهر تهران ابراز داشت: یکی از وظایف ما در کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران تلاش و برنامه‌ریزی برای حفظ هویت شهر تهران به ویژه هویت تاریخی، میراثی و انقلابی شهر است.
وی افزود: خیابان لاله زار که یکی از هویت های اصلی شهر تهران محسوب می شود و شامل سینماهای اصلی مثل سینما نادر، البرز و ایران و یا خانه های قدیمی و دارای هویت همچون خانه علاالدوله، اتحادیه و خیلی از مجموعه های دیگر که در گذر لاله زار قرار گرفتند، بازدید داشتیم.
علوی تصریح کرد: بسیاری از شهروندان تهرانی از وجود این اماکن فرهنگی و تاریخی بی اطلاع هستند بنابراین یکی از وظایف ما در کمیته میراث فرهنگی و گردشگری حفظ میراث‌های معنوی شهر و تلاش برای آشنا کردن مردم با آنان و در نهایت تسهیل ضوابط شهرسازی برای این بناها و کسانی که به دنبال حفظ این بناها هستند. 
عضو شورای شهر تهران خاطرنشان ساخت: قطعا هرچه این هم افزایی‌ها تقویت شود برای حفظ هویت شهر تهران و انتقال آن به نسل های آینده مفیدتر خواهد بود.
در این بازدید، رئیس سازمان نوسازی شهر تهران و همچنین مدیر کل معماری معاونت شهرسازی شهرداری تهران و مدیرانی از سازمان زیباسازی شهر تهران نیز حضور داشتند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: