• چهارشنبه ٣ خرداد ١٤٠٢-١٠:١٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٦٨٣
نرگس معدنی پور؛

آزادسازی خرمشهر، نقطه عطف تاریخ معاصر

نرگس معدنی پور

سوم خردادماه در تقویم تاریخ این مرز و بوم یادآور جان برکفی و حماسه سازی فرزندانش است که بدون هیچ چشم‌داشتی پاره وطن را به وطن باز گرداندند. در این روز مردم ایران با یدی واحد ماشین جنگی عراق را به عقب راندند تا جهانی که عزم بر نابودی انقلاب نوپای اسلامی کرده بود، غرق در تحیر شود.
ملت ایران در این روز نشان دادند که نمی توان در اتحاد، یکپارچگی و اراده آنان خللی ایجاد کرد و نقشه ای شوم برای جدا کردن بخشی از خاک این میهن را طراحی کرد.این رویداد بزرگ هرگز فراموش شدنی نخواهد بود چرا که این پیروزی بزرگ فراتر از یک موفقیت نظامی است و باید آن را یک رویداد ملی با دلالت‌های سیاسی و جامعه‌شناختی دانست که به نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس و فراتر از آن تاریخ معاصر ایران مبدل گردید.
هم اکنون آزادسازی خرمشهر به عنوان یک الگو در پیش روی ملت ایران قرار دارد که با تکیه بر آن می توان تاثیر وحدت در برابر دشمنان را به نمایش گذاشت. به فرموده رهبر انقلاب خرمشهرهای بسیاری در پیش روی این مرز و بوم قرار دارد که فتح آنها نیازمند همدلی، همیاری و نبرد پیروزمندانه است.
 این رویداد فراموش ناشدنی را پاس می‌داریم و بر این نکته تاکید می کنیم که کلیدواژه موفقیت همچنان همان هدف و پیروی همان راه است و این مهم در پیش روی ما قرار دارد که نباید از مسیری که سال ها پیش در فتح خرمشهر پیموده شد، خارج شویم.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: