• چهارشنبه ١٧ خرداد ١٤٠٢-١٢:٣٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٧٨٢
نرگس معدنی پور؛

اوقات فراغت با برنامه‌های خانواده محور

در بحث اوقات فراغت، یکی از موضوعات مهمی که لازم است به آن توجه شود، بحث غنی‌سازی و مدیریت اوقات فراغت است. هرساله حوزه‌های اجرایی شهرداری تهران برنامه‌هایی را دراین باره درنظر می‌گیرند. معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در راس این اقدامات قرار دارد و در برنامه چهارم توسعه شهر تهران نیز نسبت به این موضوع اشاره شده است.

یکی از موضوعات مهمی که در این دوره مدیریت شهری آن را دنبال کردیم، موضوع سبک زندگی است. ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی همواره مورد تأکید بوده و یکی از بخش‌های آن نیز بحث غنی‌سازی اوقات فراغت است. در برنامه چهارم توسعه به تفریحات سالم نوجوانان، دختران، زنان و سایر اقشار توجه لازم شده است.

در بودجه سالانه برنامه‌ریزی خوبی برای برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها، جشن‌ها و... دیده شده است تا موضوع اوقات فراغت به‌طور جد دنبال شود. البته این موضوع تنها جزو مسئولیت‌های معاونت فرهنگی اجتماعی نیست و معاونت منابع انسانی برای پرسنل و خانواده‌های پرسنل شهرداری نیز مسئولیت‌هایی را در این خصوص برعهده دارد و انجام می‌دهد. هرچند که موضوع اوقات فراغت را سایر بخش‌های شهرداری تهران هم باید مدنظر قرار دهند.

از سوی دیگر همکاری بین بخشی در موضوعات اوقات فراغت به‌صورت جدی دنبال می‌شود. به‌عنوان مثال، شهرداری تهران در این‌باره با وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت علوم، وزارت ورزش و سایر دستگاه‌هایی که در موضوعات اوقات فراغت برنامه دارند، همکاری لازم را خواهد داشت. جلسات برنامه‌ریزی برای موضوع اوقات فراغت معمولا بعد از ایام ارتحال امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و این جلسات با بخش‌های مختلف شهرداری و با مشارکت دستگاه‌های خارج از شهرداری برگزار می‌شود.

رویکرد جدی ما در دوره ششم، خانواده محوری در تمام موضوعات است و این رویکرد در موضوع اوقات فراغت هم جای خود را دارد. در برنامه‌ریزی‌های انجام شده اصل خانواده مورد توجه جدی بوده و رویکرد ما خانواده است و یکی موارد مورد توجه شورای ششم در بحث اوقات فراغت این است که فضاهای شهری به روز رسانی شده و به مسائل خانواده و سایر اقشار توجه شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: