• يکشنبه ٨ بهمن ١٤٠٢-١٥:٠٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٣٧٠
معدنی پور خبر داد:13-211

12 نامگذاری جدید برای معابر شهر تهران به نام شهدا

رئیس کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران از نامگذاری جدید 12 معبر به نام شهدای والا مقام خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، نرگس معدنی پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در جریان برگزاری دویست و یازدهمین جلسه این شورا  با اشاره به مصوبات بیست و هفتمین جلسه رسمی کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران گفت: تعداد 12 معبر تهران به نام شهدای گرانقدر در مناطق 5، 18 و 20 نامگذاری شد.
وی گفت: خیابان الغدیر یکم واقع در منطقه پنج محله کن به نام شهید «حسین ماله میر» تغییر نام خواهد یافت. این شهید بزرپوار به عنوان سرباز به جبهه اعزام و در تاریخ 15 فروردین 66 در شلمچه به شهادت رسیدند.
عضو شورای شهر تهران بیان کرد: معبر جنت پنجم واقع در منطقه 5 در محله باغ فیض، خیابان 22 بهمن، خیابان مهستان به نام شهید «احسان کشاورز محمدی» تغییر نام یافت. این شهید بزرگوار به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و 13 دی 65 و با سمت فرمانده گردان در عراق به شهادت رسیدند.
وی ادامه داد: کوچه  بهار سوم واقع در منطقه 5 در اشرفی اصفهانی، بلوار کمالی به نام شهید «امیر مسعود شایسته طهرانی» تغییر نام یافت. این شهید بزرگوار از سوی سپاه با درجه سرتیپ دوم در جبهه حضور یافتند و سال 60 بر اثر موج انفجار در سرپل ذهاب جانباز و در 5 دی 97 به دیار حق شتافتند.
رئیس کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران گفت: خیابان سردخانه واقع در منطقه 18 در بزرگراه حاج احمد متوسلیان به نام شهید «یوسف پریشن» تغییر نام یافت. این شهید بزرگوار در تاریخ 29 دی 65 به شهادت رسیدند.
وی افزود: خیابان نورد واقع در منطقه 18 بزرگراه حاج احمد متوسلیان حد فاصل با خیابان شهیدان طارمی به نام شهید «حسن مستوفی» تغییر نام یافت. این شهید بزرگوار به عنوان بسیجی در منطقه حضور یافتند و در تاریخ 16 بهمن 65 در شلمچه به شهادت رسیدند.
معدنی پور گفت: خیابان فتح دهم واقع در منطقه 18 بزرگراه حاج احمد متوسلیان به نام شهید «منصور قاسمی» تغییر نام یافت. این شهید بزرگوار به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و 11 اذر 61 در جاده مهران به شهادت رسیدند.
رئیس کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران  اظهار داشت: کوچه غفاری واقع در منطقه 18 محله شادآباد، خیابان سرحدی به نام شهید «رسول علینقی» تغییر نام یافت. این شهید بزرپوار به عنوان کادر نیروی انتظامی در جبهه حضور یافتند و در تاریخ 12 خرداد 80 در زاهدان دردرگیری با اشرار به شهادت رسیدند.
وی گفت: کوچه اول واقع در منطقه 18 خیابان خلیج فارس، خیابان ابوسعید غربی، خیابان 12 متری حضرت ولیعصر (عج) جنوبی به نام شهید «ذبیح الله صمدی» (با حفظ شماره) تغییر نام یافت. این شهید بزرگوار به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت و در 29 تیر 1362 در کردستان به شهادت رسیدند.
معدنی پور خاطر نشان کرد: کوچه سید الشهدا (ع) غربی واقع در منطقه 18،  محله یافت آباد، خیابان شهید حسینی شهرک ولیعصر (عج)، خیابان پالایش به نام شهید «فرامرز قربانی» تغییر نام یافت. این شهید بزرگوار به عنوان سرباز نیروی انتظامی در 21 مرداد 1370 در نهبندان در درگیری با اشرار به شهادت رسیدند.
رئیس کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران ادامه داد: کوچه کریمی واقع در منطقه 18،  محله شادآباد، خیابان سرحدی جنوبی به نام شهید «حامد رضایی» تغییر نام یافت. این شهید بزرگوار به عنوان پاسدار مدافع حرم به سوریه اعزام شدند و در تاریخ 20 فروردین 97 در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
وی گفت: کوچه اول واقع در منطقه 20شهرری، خیابان شهید رجایی جنوب، حدفاصل میدان شهدای بهشتی و خیابان شهید عرب حلوایی، انتهای خیابان فردوسی غربی (معابر جدیدالاحداث) به نام شهید «یدالله آقایی» تغییر نام یافت. این شهید بزرگوار به عنوان سردار سپاه در جبهه حضور داشتند که در سال 60 و در منطقه هویزه بر اثر ترکش خمپاره به جانبازی نائل و در تاریخ 6 شهریور 98 به شهادت رسیدند.
رئیس کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران افزود: کوچه دوم واقع در منطقه 20 خیابان شهید رجایی جنوب، حدفاصل میدان شهدای بهشتی و خیابان شهید عرب حلوایی، انتهای خیابان فردوسی غربی (معابر جدیدالاحداث) به نام شهید «علیرضا علاالدین» تغییر نام یافت. این شهید بزرگوار به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافتند و در تاریخ 22 فروردین 62 در فکه به شهادت رسیدند.
گفتنی است نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران با اکثریت آراء، تغییر نام های جدید برای معابر شهر تهران را به تصویب رساندند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: