• چهارشنبه ١٨ بهمن ١٤٠٢-١١:٢٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٤٣٤
نجفی در همایش حامیان بهمنی محیط زیست:

دامنه اثرگذاری انقلاب اسلامی در جهان مشهود است

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در همایش حامیان بهمنی محیط زیست با تبریک دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی نقش اساسی و مهمی در سرنوشت نه تنها ایران اسلامی بلکه جهان داشت و امروز ما دامنه این اثرگذاری را مشاهده می کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران دست آوردهای بزرگی به پشتوانه حمایت مردم در عرصه های گوناگون سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علمی و ورزشی توسط مردان و زنان در این سال ها داشته است ادامه داد: زنان به عنوان نیمی از جامعه و مسئول تربیت نیم دیگری از جامعه، با شکل گیری انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف دستاوردهای قابل توجه ای کسب کردند که حاصل نگاه انقلاب اسلامی به اهمیت حضور زنان در جامعه بود.
معاون امور بانوان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تهران با اشاره به بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه زنان افزود: میزان باسوادی زنان، حضور ورزشکاران زن در ورزش های قهرمانی، میزان حضور زنان در عرصه فرهنگ و هنر، رشد چشم گیر حضور زنان در مشارکت های مدنی و سیاسی به گونه ای که میزان حضور زنان در شوراهای اسلامی شهر و روستا 3 برابر و حضور در مجلس شورای اسلامی 6 برابر رشد داشته است. قطعاً زنان شایستگی های بیشتری دارند و باید در همه زمینه شرایط فعالیت فراهم شود. ضعف ها و انتقاداتی نیز از سوی جامعه زنان وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به بحث انتخابات دوازدهیمن دوره مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: انتخابات امسال انتخابات مهمی است و باید در خصوص تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و اهمیت آن همانگونه که مقام معظم رهبری نیز تأکید داشتند تلاش کنیم. 
 قائم مقام حزب نسل نو ادامه داد: همه افراد و نخبگان در این زمینه وظیفه دارند. این نظام و کشور مربوط به همه افراد است و باید در خصوص انتخابات به ویژه انتخابات اخیر تلاش ها و توجه لازم صورت گیرد. 
سوده نجفی با اشاره به این که یکی از مئولفه های مهم در هر کشوری محیط زیست آن است و تمدن های بزرگ و زیادی به واسطه موضوع محیط زیست و وجود آب شکل گرفته اند خاطر نشان کرد: در دهه های اخیر مشکلات محیط زیستی در همه کشورهای دنیا به وجود آمده و منجرب به تغییرات اقلیمی شده است که در این مشکلات عوامل انسانی و غیر انسانی هر دو به صورتی نقش داشته اند. در ایران نیز این مسئله وجود داشته و متاسفانه می توان گفت به دلیل درک نامناسب و عدم آگاهی نسبت به اهمیت محیط زیست این مسئله دچار کم توجهی هایی شده است. غافل از اینکه این مسئله که موضوع راهبردی است و در آینده می تواند سایر مئولفه های مهم را به خطر بی اندازد.
وی گفت: باید حساسیت و توجه کافی به مسئله محیط زیست صورت گیرد و افکار عمومی را نسبت به پیامدهای آن آگاه کرد تا این موضوع به مسئله ملی تبدیل و همه خود را در برابر محیط زیست مسئول و دارای وظایفی بدانیم. موضوع محیط زیست موضوع ثانویه نیست که نسبت به آن نگاه های سطحی کرد بلکه باید در عمل نیز به این موضوع معتقد بود و تلاش و برنامه ریزی مناسب صورت گیرد.
رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: یکی از موضوعات اصلی زیست محیطی شهر تهران مسئله آلودگی هوا است که این موضوع ناشی از منابع آلاینده متحرک که خودروها و موتورسیکلت ها هستند می باشد. سال های گذشته دولت و مجلس شورای اسلامی در این راستا قانونی به نام قانون هوای پاک تصویب کردند که در آن 27 دستگاه مرتبط با آلودگی هوا وظایف و تکالیفی بر عهده دارند اما در عمل متاسفانه بسیاری از دستگاه ها کوتاهی و ترک فعل کردند که باید قوه قضاییه این موضوع را پیگیری کند.
سوده نجفی در پایان گفت: امروز مسئله هوا و برخورداری از هوای سالم و پاک در کشور دیگر به قانون نیاز ندارد بلکه باید در عمل قانون موجود به درستی اجرا شود که اگر این قانون از سوی همه دستگاه ها به درستی اجرا می شد ما شاهد این تعداد از روزهای سال که شاهد آلودگی هوا در تهران هستیم؛ نبودیم.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: