• سه شنبه ٢٢ اسفند ١٤٠٢-٠٩:١٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٥٦٧
چمران 1-222

اتفاقات چهارشنبه سوری و ترافیک مهمترین چالشهای این روزهای شهرداری است/ اصلاح طرح جامع ترافیک تا سال آینده

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص موضوع ترافیک این روزهای شهر تهران و نیز اتفاقات ناگوار مربوط به چهارشنبه سوری گفت: با نزدیک شدن به چهارشنبه سوری که متأسفانه به دلیل استفاده از مواد آتشبازی خطرناک، سلامت و جان عده ای از همشهریان ما با خطر مواجه شده و همچنین ترافیک بسیار زیاد روزهای پایانی سال، اتفاقات چهارشنبه سوری و ترافیک مهمترین چالشهای این روزهای شهرداری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و بیست و دومین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهدای فلسطینی، با تبریک فرارسیدن ماه رمضان، ماه خودسازی و تزکیه عنوان کرد که امیدواریم خداوند متعال سعادت روزه دار بودن واقعی به همه ما عطا بفرماید.

وی با مرور رویدادهای تاریخ انقلاب اسلامی، به سالروز تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان امام در 22 اسفندماه 1358 و روز بزرگداشت مقام شهدا اشاره کرد و در این باره گفت: امیدواریم این بنیاد واقعاً بتواند خدمتگذار این خانواده های شهدا باشد؛ گرچه همه ما باید تلاش کنیم تا خدمتگذار این خانواده ها باشیم. شهدایی که همه زندگی و حیات خودشان را برای انقلاب اسلامی در طبق اخلاص نهادند و تقدیم کردند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین به سالروز بمباران شیمیایی «حلبچه» توسط ارتش بعث عراق و روزی که وحشتناک‌ترین جنایت انسانی رقم خورد؛ یادآور شد: 36 سال پیش در چنین روزی بود که بزرگترین و وحشتناک‌ ترین حمله شیمیایی تاریخ بشر در حلبچه اتفاق افتاد تا صدام  برگ دیگری از جنایات خود را این بار نه در خاک ایران، بلکه در زادگاه خودش رقم بزند؛ او با این کار نام خود را به عنوان رقم ‌زننده یکی از غیرانسانی‌ترین صحنه‌های جنگی را برای همیشه در تاریخ ثبت کرد.

وی افزود: این نوع بمباران ها در کشور ما نمونه های بی شماری دارد طوری که هنوز هم آثار این حملات بر پیکر جانبازان ما در 8 سال دفاع مقدس هنوز نمایان است.

چمران در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطر شاعره پر آوازه ایران، پروین اعتصامی که روز 25 اسفند ماه به نام این بانوی ایرانی نامگذاری شده، این شخصیت برجسته را از شعرایی برشمرد که در زمینه شعر معاصر ایران و سبک شعر مناظره‌ای بی بدیل دانست.

وی همچنین با اشاره به نزدیک شدن ایام عید نوروز دو موضوع مهم از جمله اتفاقات چهارشنبه سوری و ترافیک را از مهمترین چالش این روزهای شهر تهران برشمرد و گفت: متأسفانه می بینیم که ساخت وسایل آتش بازی و استفاده از مواد منفجره تاکنون جان چند ده تن ازهموطنانمان را گرفته؛ مضافاً بر اینکه این چنین اقداماتی متأسفانه آسیب های بسیار جدی را نیز به همراه دارد که قابل جبران نیست. از این رو به پدران و مادران توصیه داریم که از جان فرزندانشان حفاظت کنند و از بروز چنین حوادث خطرناکی جلوگیری کنند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص موضوع ترافیک شهر تهران نیز افزود: با نزدیک شدن به ایام عید نوروز متاسفانه ما شاهد حجم بالای ترافیک های بسیار کشنده و آزار دهنده در سطح شهر تهران هستیم، از این رو از همه مسئولین خواهش دارم تا همه توان خود را در خدمت رسانی و ارائه بهتر خدمات، به خصوص در موضوع حمل و نقل عمومی به کار ببندند. ضمن آنکه به همه همشهریان عزیز توصیه دارم تا از هرگونه تردد غیر ضرور با خودروهای شخصی اجتناب کرده و در صورت نیاز از ناوگان عمومی شهر استفاده کنند.

وی همچنین از برگزاری نشستی با حضور هیات امناهای محلات شهر تهران در سالن وزارت کشور اشاره کرد و از برگزاری جلسه با معتمدین ستاد محلات در روز چهارشنبه در فرهنگسرای بهمن خبر داد.

چمران همچون جلسات گذشته ضمن محکوم کردن جنایات و نسل کشی فلسطینیان توسط رژیم غاصب اسرائیل و ایجاد قحطی مصنوعی با اعلام انزجار از سکوت برخی کشورهای اسلامی و حمایت های غرب از این رژیم گفت: این ایام سازمان ملل جلساتی را در مقام کرامت زن برگزار میکند و عمق فاجعه این اتفاق جایی است که اسرائیل در این گروه نماینده دارد و می بینیم متأسفانه شمار شهدای فلسطینی به 31 هزار تن رسیده که از این تعداد 13 هزار نفر آن از زن بی دفاع فلسطینی هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: اقدام اسرائیل و حمایت های غرب در ایجاد قحطی مصنوعی و جنگ با سلاح غذا نهایت ناجوانمردی و برگرفته از خوی وحشی آنها است.

 

اصلاح طرح جامع ترافیک تا سال آینده

مهدی چمران در حاشیه دویست و بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در جلسه امروز کرایه وسایل نقلیه عمومی بررسی خواهد شد؛ اظهار کرد: با توجه به اینکه نرخ‌ها از ابتدای اردیبهشت ماه اعمال می‌شود؛ هنوز فرصت برای تصویب داریم. در ابتدای سال به هیچ عنوان نباید اضافه نرخ دریافت شود و اگر اینگونه باشد تخلف صورت گرفته است.

وی با اشاره به دعوت از مسئول فنی مترو به جلسه امروز برای ارائه توضیحات درخصوص خرابی‌ها، گفت: مدیرعامل مترو در مصاحبه‌ای از کمبود اعتبار سخن گفته بود و به نظر بنده چنین چیزی وجود ندارد. ممکن است در خرید تجهیزات خارجی مشکل وجود داشته باشد اما اعتبار مورد نیاز تخصیص یافته بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تعدادی از وسایل حمل و نقل عمومی چین وارد شده و امروز از این وسایل بازدید خواهد شد؛ استاندارد این دستگاه‌ها تایید شده است.

وی با بیان اینکه پیگیری‌ها برای ارائه طرح جامع ترافیک ادامه دارد تا سال آینده این اقدام انجام شود؛ خاطرنشان کرد: شهردار تهران در رابطه با ساماندهی معتادان متجاهر و درمان این افراد مواردی را مطرح و درخواست کرد که شهروندان افراد معتاد را برای درمان معرفی کنند.

چمران با اعلام اینکه در چهارراه سیروس و مولوی بنده تجمع معتادان را ندیدم، خاطرنشان کرد: البته نه اینکه معتادان وجود نداشتند اما اینکه در گوشه و کنار معابر تجمع کرده باشند؛ دیده نشد.

 

کد خبر:1-222

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: