• يکشنبه ٢٩ تير ١٣٩٩-١١:٢٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٣٨٠
مجید فراهانی طی تذکری مطرح کرد

لزوم تامین مالی توسعه خطوط مترو از محل درآمد مجتمع های ایستگاهی و پرداخت سهم 20 درصد از عوارض طرح ترافیک و ۲ درصد از عوارض صدور پروانه ساختمانی

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران به لزوم تامین مالی توسعه خطوط مترو از محل درآمد مجتمع های ایستگاهی و پرداخت سهم 20 درصد از عوارض طرح ترافیک و ۲ درصد از عوارض صدور پروانه ساختمانی تاکید کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورا در دویست و بیست و هفتمین جلسه شورا گفت: رعایت قانون و اجرای مصوبات شورا مهم ترین انتظار اعضاء شورا از شهردار محترم و مدیران شهرداری تهران است، تا با رعایت و اجرای دقیق و به موقع مصوبات شورا زمینه اداره هر چه بهتر شهر و شهرداری تهران فراهم شود.

او افزود: بر همین اساس و به منظور تاکید بر اجرای دقیق و به موقع تکالیف قانونی به‌ عنوان نماینده مردم شریف تهران، در اجرای بند 3 ماده 80 قانون شوراهای اسلامی کشور، با عنایت به لزوم تامین مالی برای توسعه مترو با استناد به بندهای «ت، ث و ج» تبصره 7 بودجه سال 1399 شهرداری تهران درباره « لزوم تامین مالی توسعه خطوط مترو از محل درآمد مجتمع های ایستگاهی و پرداخت سهم 20 درصد از عوارض طرح ترافیک و ۲ درصد از عوارض صدور پروانه ساختمانی» تذکر می دهم.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: بر اساس حکم مصوب شورای اسلامی شهر تهران در بند ت، تبصره: درآمد عوارض مربوط به شماره طبقه ‌بندي‌هاي «110314» تحت عنوان توسعه قطار شهري و حمل و نقل ريلي (20%  عوارض صدور پروانه ساختماني) و 110315 تحت عنوان تردد وسايل نقليه در محدوده‌هاي مركزي و ترافيك (20% عوارض تردد وسايل نقليه در محدوده مركزي و ترافيك) را پس از وصول بر اساس مفاد تبصره يك بودجه سال 1399 به حساب تمركز وجوه درآمد، و سپرده كه به نام شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو) نزد خزانه شهرداري تهران افتتاح شده يا مي‌شود، واريز و صد درصد تخصيص يافته تلقي نموده، و به ترتيب در شماره طبقه ‌بندي‌هاي «201010373» تحت عنوان «كمك سرمايه‌اي به شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو) از محل 20% عوارض تردد وسايل نقليه در محدوده مركزي و ترافيك (مجوز ورود به محدوده طرح ترافيك)» و «201010573» تحت عنوان «كمك سرمايه‌اي به شركت مترو از محل 20% عوارض صدور پروانه‌هاي ساختماني» هزينه کند.

فراهانی با اشاره به بند ث، تبصره 7 گفت: در راستاي توسعه مبتني بر حمل و نقل عمومی "تی.او.دی"  ترتيبي اتخاذ نمايد، تا صددرصد (100%) درآمد دريافتي حاصل از رديف مربوط به مجتمع‌هاي ايستگاهي را در صورت تحقق، صد درصد تخصيص يافته تلقي نموده، و معاونت حمل و نقل و ترافيك مكلف است، درآمد مذكور را صرفاً به توسعه و تكميل خطوط و ايستگاه‌هاي مترو (شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه) اختصاص دهد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به بند ج، تبصره 7 افزود: گزارش اقدامات مربوط به اين بندها را هر سه ماه يكبار به شوراي اسلامي شهر تهران ارائه کند.

فراهانی تصریح کرد: بدون شک توسعه حمل و نقل ریلی و گسترش خطوط مترو به منظور افزایش سطح پوشش و دسترس پذیری شهروندان محترم تهرانی به خدمات مترو از جمله انتظارات برحق شهروندان از مدیریت شهری است.

او گفت: بر همین اساس شورای اسلامی شهر تهران در مسیر پاسخ به این مطالبه برحق در بودجه سال 1399 امکان استفاده از ظرفیت تامین مالی مبتنی بر مجتمع های ایستگاهی، سهم 20 درصدی از عوارض ساختمانی، انتشار اوراق مشارکت و... را پیش بینی کرده است و انتظار دارد تا مدیران شهری با عمل به مصوبات شورا در مسیر خدمت به مردم گام بردارند.

4-227

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: