• يکشنبه ١٨ ارديبهشت ١٤٠١-١٧:١١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٢٤٣
تشکری هاشمی انتقاد کرد:17-26

بلاتکلیفی صدها هزار دانش‌آموز و والدین‌شان به دلیل اطلاع‌رسانی بى هنگام تعطیلی مدارس

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از نحوه تصمیم‌گیری در مواقع اضطرار آلودگی هوا و اطلاع‌رسانی بى هنگام تصمیمات اتخاذ شده گفت: میزان آلودگی هوا با شاخص حدود ٢٠٠، قطعاً نیازمند تصمیمات اساسی و اطلاع‌رسانی به‌موقع و تاثیرگذار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر تهران؛ «سید جعفر تشکری هاشمی» صبح امروز در جریان شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری با اشاره به افزایش  آلودگی هوای تهران، اظهار کرد: صبح امروز، میزان آلودگی هوای تهران با شاخص حدود ٢٠٠  به در شرایط ناسالم قرار داشته و به مرز شرایط بحرانی رسیده در صورتی که ساعت ٧ و ۳۰ دقیقه صبح امروز در مورد تعطیلی مدارس ابتدایی شهر تهران، تصمیم‌گیری و نتیجه آن ساعت ۸ صبح اعلام شد.
 
وی با بیان اینکه این خبر درحالی اعلام شد که بسیاری از خانواده‌ها با فرزندان خود در مقابل مدارس حضور داشتند و مدارس در یک وضعیت بلاتکلیف قرار گرفتند، گفت: برخی از مدارس درب را بر روی دانش‌آموزان باز نکردند و بعضی از مدارس نیز با توجه به حضور دانش‌آموزان، نسبت به تشکیل کلاس‌ها اقدام کردند.
 
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از روند تصمیم‌گیری در مواقع اضطرار آلودگی هوا و نحوه اطلاع‌رسانی این تصمیمات در دقیقه ٩٠ گفت: حتماً لازم است با توجه به اطلاعات موجود از وضعیت جریان باد و شاخص‌های آلایندگی، هم تصمیمات به موقع اتخاذ شود و هم اطلاع‌رسانی نتایج آن بسیار زودتر اعلام شود تا خانواده‌ها و دانش‌آموزان دچار مشکل نشوند.
 
وی با اشاره به وجود ستاد ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت مبارزه با گرد و غبار گفت: اسم این ستاد گرچه طویل است اما عکس‌العمل و گزارش‌های روشنی از این ستاد وجود ندارد، لذا چنانچه عملکردی برای آلودگی هوا دارند به شهروندان گزارش دهند که برای آلودگی هوا چه کرده‌اند تا ابهامات و سؤالات موجود را در خصوص منشاء آلاینده‌ها برطرف نمایند.
 
وی خطاب به سازمان حفاظت محیط زیست و دستگاه‌های مرتبط  گفت: نباید در مورد آلودگی هوا سکوت کنند زیرا سلامت مردم ارزشمندتر از هر چیز است.
 
تشکری هاشمی در پایان با اشاره به بزرگداشت هفته سلامت در سومین سال آغاز همه‌گیری ویروس کرونا و ضرورت توجه به عوامل اجتماعی که لازمه تأمین سلامت روحی و روانی فردی و جمعی است تاکید کرد: شایسته است دستگاه های مرتبط با آلودگی هوا، عکس العمل لازم را به موقع و با در نظر گرفتن سلامت شهروندان در زمینه مقابله با آلودگی هوا داشته باشند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: