• سه شنبه ٨ آذر ١٤٠١-١٠:٢٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٦٤١
زهرا شمس‌احسان؛

پرستاران در صف اول مقابله با بیماری‌ها

در تقویم رسمی ایران پنجم جمادی‌الاول، هم‌زمان با ولادت حضرت زینب کبری (س) به نام روز پرستار نام‌گذاری شده و بهانه‌ای برای تقدیر از مقام والای پرستاران در نظام سلامت می‌باشد. 
تلاش‌های شبانه‌روزی و بی‌وقفه‌ی این عزیزان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، برای بیماران مایه‌ی آرامش بوده و حضور آنان برای خانواده‌ی بیماران، دلگرمی. پرستاران در بزنگاه‌های تاریخی که سلامت همه‌ی ایرانیان در معرض خطر بوده، در صف اول مقابله با بیماری‌ها بوده و چه‌بسا با ایثار و گذشت از جان خود، برای بهبودی بیماران کوشیده‌اند. واقعیتی که نمود آن را در 3 سال اخیر و در جنگ با ویروس منحوس کرونا بر همگان آشکار شد و متأسفانه شاهد از دست رفتنِ جان‌های عزیز بسیاری شدیم که با فداکاری، زندگی خود را با سلامت بیماران معاوضه کردند. مبرهن است که اگر این تلاش خستگی‌ناپذیر، همت والا، روحیه‌ی جنگندگی، عشق به هم‌میهنان و علاقه به حرفه‌ی پرستاری در بین این قشر زحمت‌کش وجود نداشت، ما تعداد جان‌باختگان بسیار بیشتری در همه‌گیری کرونا می‌داشتیم. ما این آرامش پس از همه‌گیری کرونا و قوت قلبی که در مواجهه با این بیماری داریم را مدیون رشادت‌های پرستاران هستیم. 
شورای اسلامی شهر تهران و کمیته‌ی اجتماعی، ضمن پاسداشت خدمات ارزنده‌ی این عزیزان به نظام سلامت کشور و تسلیت به خانواده‌های شهدای سلامت، خود را موظف می‌داند که از هیچ تلاشی برای ارتقای رفاه پرستاران دریغ ننماید و از توان خود برای اعتلای منزلت و جایگاه پرستاران نهایت استفاده را ببرد. 
زهرا شمس‌احسان؛ عضو و رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: