• سه شنبه ٢٦ دی ١٤٠٢-١١:٤٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٣٠١
امانی؛ 5-209

ضرورت تعیین تکلیف طرح تفصیلی محله درکه/ خلا آموزش شهروندی در تهران؛ از ترافیک تا قوانین شهرسازی

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف طرح تفصیلی محله درکه به معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران تذکر داد نسبت به ارتقای آموزش شهروندی و اصلاح رفتار شهروندان توجه بیشتری داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، ناصر امانی در دویست و نهمین جلسه شورای ششمضمن اظهار شوق و شعف از وعده صادقانه مسئولین جمهوری اسلامی و سپاه سرافراز گفت: برای انتقام خون شهیدان کرمان که بخشی از آن دیشب محقق شد و قدرت بازدارندگی و انتقامی که مردم ایران از نظام توقع داشتند و تعداد زیادی از عوامل داعشی صهیونیستی که در پشت حادثه کرمان بودند به سزای عمل جنایتکارانه خود رسیدند، به همه کسانی که این صحنه زیبا را رقم زدند، دستمریزاد می گویم.
امانی درادامه در تذکری گفت: تذکرم در راستای بند سه ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی شهر کشور است، دو نکته بیان می کنم؛ نکته اول در راستای بازدیدی که در اردیبهشت‌ماه امسال از محله درکه داشتم، در تاریخ 20 اردیبهشت 1402 که گزارش این محله گردی را کتبا به شهردار تهران منعکس کردم، در بند پنج این گزارش نوشتم طرح موضعی ناشی از پهنه و طرح تفصیلی محله درکه را تاریخی روستایی تعریف کرده که از سال 97 بنا بر تجدیدنظر بوده و قرار بوده طرحی جدید جهت بازگشایی معابر و امکان نوسازی بافت فرسوده تهیه شود، ولی تا کنون به نتیجه نرسیده و از شهردار تهران درخواست کردم که دستور دهد این طرح تصویب و اجرایی شود.
 امانی اضافه کرد: با پیگیری که شهردار منطقه یک انجام داد و همکاری سازمان نوسازی، این طرح موضعی تهیه شده و گفتند چهار ماه است که منتظرند پیوست ترافیکی تهیه شود؛ چون مهم‌ترین بحث آنجا بحث عبور و مرور، باز کردن معابر و دسترسی به معابر بزرگراهی در اطراف محله است و لذا پیوست ترافیکی آن خیلی مهم است و باید تهیه شود و حتما هم زمان می‌برد، از حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خواهش می‌کنم این را در اولویت بگذارند و کاری کنند که تا قبل از پایان سال این طرح آماده ارسال برای تصویب به کمیسیون ماده 5 شود.
عضو شورا ادامه داد: نکته دوم در زمینه یکی از مأموریت‌های مهم شهرداری تهران است که بحث آموزش شهروندی است که هیچ نشانه‌ای از این موضوع را در سطح شهر نمی‌بینم، در حال حاضر به شدت به اصلاح و ارتقای فرهنگ رفتار شهروندان در حوزه‌هایی که بیان می کنم نیازمندیم. اول؛ اصلاح و ارتقای رفتار ترافیکی شهروندان. تعداد کشته‌های حوادث ترافیکی در شهر تهران افزایش داشته؛ در حالی که در گذشته این حوادث مرتب سیر نزولی داشت که طی سال اخیر افزایش یافته و اخیرا آمارها و گزارش‌های تکان دهنده ای از تصادفات سطح شهر تهران ارائه شده به ویژه موتورسواران به عنوان یکی از عوامل اصلی افزایش آمار تصادفات ترافیک که گفته شده بخش عمده ای از آن بحث‌های نرم افزاری است. منهای بزرگراه ها، دسترسی ها، تابلوها، دوربین‌ها و اعمال مقررات، بخش عمده‌ای از آن توجیه مردم، آموزش و اصلاح رفتار آن‌ها در ترافیک شهر تهران است که نه در صدا و سیما و نه در سطح شهر چیزی تحت عنوان آموزش رفتار ترافیکی مردم نمی‌بینیم.
امانی اظهار داشت: دوم؛ آموزش شهروندان در حوزه نظافت شهر و تفکیک پسماند که یکی از دغدغه‌های همه ما است که در حوزه نظافت همچنان ضعیفیم و به نقطه‌ای که باید نرسیدیم. سوم؛ رفتار شهروندان با درختان و فضای سبز در شهر تهران؛ در دو سالی که در کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری هستم به عینه ضعف اطلاعات شهروندان و عدم آشنایی‌شان با قوانین و ضوابطی که باعث نابودی فضای سبز و تشکیل این همه پرونده در کمیسیون ماده 77 می‌شود را می بینم. چهارم؛ حقوق شهروندی؛ در این زمینه واقعا ضعف داریم و چند ده هزار پرونده در مرکز حقوقی شهرداری تهران در حال رسیدگی و در جریان است که له یا علیه شهرداری شکایت شده به خاطر این که افراد با حقوق شهروندی و رابطه تعامل بین خود و شهرداری و شهر آشنا نیستند، از آقای اقراریان که اخیرا برنامه جالبی را در سطح شهر تهران اجرا کردند تشکر می کنم. پنجم؛ حوزه شهرسازی و تخلفات ساختمانی؛ سیل پرونده‌ها وارد کمیسیون ماده صد در شهرداری تهران می‌شود که بخش عمده ای از آن ناشی از عدم اطلاع شهروندان نسبت به ضوابط و مقررات است. سوالم این است برنامه حوزه اجتماعی برای آموزش و ارتقای فرهنگ شهروندی در شهر تهران چیست؟ این همه عرشه پل، تابلو و بیلبورد در سطح شهر تهران داریم؛ سهم آموزش و ارتقای فرهنگ شهروندی و اصلاح رفتار شهروندان در این بیلبوردها و تابلوها کجاست و قرار است چند درصدش در اختیار این آموزش قرار بگیرد؟ در سطح شهر تهران هیچ سهمی نمی بینم و از برنامه شهرداری در حوزه آموزش شهروندی اطلاعی ندارم و لذا به حوزه اجتماعی تذکر جدی می دهم که در زمینه ارتقای آموزش و اصلاح رفتار شهروندان در پنج حوزه‌ای که گفتم و اولویت اول ماست و روزانه آسیب می‌بینیم، توجه کنند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: