• يکشنبه ١٥ بهمن ١٤٠٢-١٤:٢٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٤١٥
امانی مطرح کرد:

اعتراض به ساخت خانه توسط چینی‌ها / زمین و مصالح و نیروی کار در داخل داریم

عضو شورای اسلامی شهر تهران نسبت به ساخت خانه در تهران توسط چینی‌ها اعتراض و تأکید کرد در بحث مسکن، همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند؛ زمین و مصالح ساختمانی و نیروی کار در داخل داریم و نیازی به خارج از کشور وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، ناصر اماني، عضو شوراي شهر تهران با تبريك دهه فجر، پيروزي تيم ملي فوتبال ايران و عرض تسليت به خانواده يكي از مدیران شهرداري كه به تازگي فوت شده است، گفت: خبري از قول آقاي صارمي، معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران اعلام شد كه بازتاب زيادي داشت و عمده بازتاب‌ها اعتراضی و منفی بود. این اظهارات درباره ساخت مسکن در بافت فرسوده برخی مناطق تهران به عنوان طرح «کلید به کلید» بود. بر مبنای این طرح، ساخت مسکن توسط شرکت‌های چینی انجام می‌گیرد. 
او ادامه داد: این موضوع را از این جهت تذکر می‌دهم که شعار شهرداری؛ عبارت «تهران، الگوی جهان اسلام است» و هم از طرفی مقام معظم رهبری در این باره فرمایشاتی دارند. ایشان می‌فرمایند که «در مسئله مسکن ما به خارج وابستگی نداریم. زمین‌اش، مصالح‌اش و طراحی‌اش مال خودمان است. بنابراین باید به مسئله مسکن رسید». این عین فرمایشات مقام معظم رهبری است. من عرضم این است که اگر ما در این دوره مدیریت شهری پذیرفتیم که از چین اتوبوس و واگن مترو بگیریم؛ از روی اضطرار و اکل میته بود. چون تولیدکنندگان داخلی توانایی تولید این تعداد اتوبوس را در این مدت کم ندارند و ما به دلیل مشکلاتی که مردم تهران درگیرش هستند؛ ناچاریم برای تولید انبو‌ه با چینی‌ها قرارداد ببندیم.
امانی افزود: اما درباره مسکن، هیچ‌گونه نیازی به سرمایه‌گذار خارجی نداریم. چون هم توان داخلی داریم و هم کسانی که در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند. همانطور که گفتم مردم در بافت فرسوده منتظر‌ند سرمایه‌گذاری بیاید و برای‌شان خانه بسازد. اگر بناست شهرداری چنین کاری کند؛ حتماً باید از شورا مجوز بگیرد. این موضوع خلاف آن‌چیزی است که مقام معظم رهبری فرمودند و به شدت به شهرداری تهران تذکر می‌‌دهم که قدمی در این زمینه برندارد؛ مگر دلایل قانع‌کننده‌ای هم برای ما و هم برای افکار عمومی واقعاً داشته باشد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: