• سه شنبه ١٩ بهمن ١٤٠٠-١٠:١٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٧٧٢
پرویز سروری: 2-45

وقوع انقلاب اسلامی موازنه قدرت در دنیا را جابجا کرد/ کمر رژیم پهلوی در نوزدهم بهمن 57 شکسته شد

نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: وقوع انقلاب اسلامی موازنه قدرت در دنیا را جابجا کرد و شاهد انتقال یک ملت از اوج ذلت به خانه عزت بودیم.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران،  پرویز سروری، نایب رئیس شورای اسلامی  شهر تهران در ابتدای چهل و ششمین جلسه شورا با اشاره به ایام دهه فجر و روز نیروی هوایی اظهار کرد: امروز یکی از سرنوشت سازترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است. روزی که در اوج حکومت ستم شاهی همافران انقلابی حاضر شدند با لباس نظامی در مقابل رهبر انقلاب اسلامی حضور پیدا کنند و می‌شود گفت ۱۹ بهمن 1357 کمر رژیم ستم شاهی شکست و امید به نیروهای انقلاب مضاعف شد.

سروری این روز را به همه‌ی همافران  و تمامی نیروهای خدوم نیروی هوایی ارتش  که با حضور شجاعانه خود روز بزرگی را برای انقلاب رقم زدند تبریک گفت.

نایب رئیس شورای اسلامی  شهر تهران همچنین ضمن  تبریک فرارسیدن روز ۲۲ بهمن، گفت: وقوع انقلاب اسلامی موازنه قدرت در دنیا را جابجا کرد و شاهد انتقال یک ملت از اوج ذلت به خانه عزت بودیم.

سروری  ادامه داد: انقلابی که با حضور همه‌ی مردم شکل گرفت در کوتاه‌ترین مدت ممکن به نظام دهی پرداخت و از حالت نهضت سریعا تبدیل به نظام شد این نشان می‌دهد که پایه‌های مردمی آن چقدر بالا بود و دوره انتقال از نهضت صورت گرفت و امام امت در کوتاه‌ترین مدت ممکن انتخابات را برگزار کرد.

وی با اشاره به تفاوت نگاه امام گفت:  نکته بسیار مهم این است که نگاه امام خمینی (ره) بسیار هوشمندانه بود و تفاوت ویژه ای با دیگر نگرش ها داشت  چراکه  معتقد بود سریعا باید از نهضت به نظام انتقال پیدا کنیم اما نظام باید جوهره نهضتی داشته باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی  شهر تهران ادامه داد: ضعفی که قبل از انقلاب داشتیم نهضت را به نظام تبدیل کردیم اما جوهره نهضتی را به نظام وارد نکردیم و به همین دلیل رهبر انقلاب تلاش کردند موضوع مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی را به عنوان جوهره نهضتی در درون نظام حفظ کنند و هر جایی که با این جوهره پیش رفته موفق بوده است.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: