• سه شنبه ٦ ارديبهشت ١٤٠١-١٢:٠٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤١٧٥
امانی در صحن شورا؛ 6-61

وقفه چهارساله در اجرای مصوبه ساماندهی کارگران فصلی را پایان دهیم

عضو کمیسیون برنامه و وبدجه شورا با اشاره به اینکه مصوبه ساماندهی کارگران فصلی از زمان تصویب در دوره سوم شورا تا سال 96 با سرعت خوبی در جریان بود که متاسفانه با وقفه 4 ساله مواجه شده است. انتظار داریم شهرداری در این دوره به این وقفه پایان دهد و اجرای آن را از سر بگیرد.

 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران ناصر اماني،عضو شوراي شهر تهران امروز طي تذكري گفت: هفته آینده روز کارگر است و چون با عید سعید فطر همزمان بوده، تعطیل است و به ذهنم رسید که امروز موضوعی را تذکر دهم و امید است مورد توجه شورا و شهرداری قرار بگیرد. 
او ادامه داد: در 18 آبان ماه سال 87 شورای سوم مصوبه‌ای تحت عنوان سامان‌دهی کارگران فصلی شهر تهران داشته است. کارگرانی که از روستاهای دور و نزدیک و شهرستان‌ها برای کارهای یدی و عمدتا ساختمانی در فصل پاییز و زمستان به تهران می‌آمدند و در بهار و تابستان در روستاهای خود معمولا درگیر کار کشاورزی بودند.
امانی اضافه کرد:  از آنجایی که این افراد متولی خاصی در شهر تهران و محل اسکان مشخصی نداشتند و حداقل خدمات هم دریافت نمی‌کردند با طرح بسیار خوبی که در شورای سوم تحت عنوان سامان‌دهی کارگران ساختمانی و فصلی در شهر تهران مطرح شده و در سال 87 به تصویب رسیده در آن  پیش بینی شد تا سامانه‌ای در شهرداری راه اندازی شود که این افراد ثبت نام کنند و برایشان کارت شناسایی صادر شود و در مناطق مختلف تهران اسکان کارگری ایجاد شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا گفت: بیمه‌شان در آن زمان با هماهنگی وزارت کار و امروز با هماهنگی وزارت رفاه و تامین اجتماعی حل و فصل شود. ستادی تشکیل شده بوده از شهرداری، تامین اجتماعی، نیروی انتظامی و همه دستگاه‌هایی که در این زمینه مسئولند. تا سال 96 سامانه‌ای در حوزه سازمان رفاه و خدمات اجتماعی  شهرداری تهران راه اندازی شده بوده و ۱۲هزار نفر از این کارگران ثبت نام کرده بودند اما از سال 96 یعنی از دوره پنجم به بعد ردپایی از اقدامات شهرداری در این زمینه ندیدیم. 
این عضو‌ شورا اضافه کرد: کمیسیون اصلی این طرح هم کمیسیون اجتماعی بود و دبیرخانه‌اش هم در مراحل اول در حوزه معاونت اجتماعی راه اندازی شده بود. هم از کمیسیون اجتماعی و هم از معاونت‌های معاونت اجتماعی و فرهنگی  خواهش می‌کنم آخرین وضعیت این طرح که مصوب هست،ابلاغ شده، تا کنون تغییری نکرده و لغو هم نشده را بررسی کنند و آن را به روزرسانی کنند  که کار بسیار خوب و پسندیده‌ای است و می تواند به حل 
نابسامانی که  امروز  در سطح مناطق شهر تهران از حضور کارگران فصلی شاهدش هستیم،کمک کند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: