• يکشنبه ١٧ دی ١٤٠٢-١١:١٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٢٣٦
سروری مطرح کرد:4-206

ضرورت تمرکز مدیریت شهری بر نظافت و تمیزی شهر/ افتتاح کارخانه استحصال نخاله های ساختمانی با ظرفیت ۳۳۰۰ تن در روز

نایب رئیس شورا با تأکید بر ضرورت رسیدگی به موضوع نظافت شهر به عنوان مهمترین مطالبه شهروندان تهران، از افتتاح کارخانه شن و ماسه با ظرفیت تولید ۳۳۰۰ تن در روز خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، پرویز سروری، نایب رئیس شورا ضمن تسلیت به مناسبت جان باختن تعدادی از هموطنان در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، با اشاره به برنامه شنبه‌های امید و افتخار که در جریان بازدیدهای هفتگی اعضای شورا انجام می‌شود؛ اظهار داشت: در جریان این برنامه کارخانه شن و ماسه افتتاح شد که محصول آن خاک و نخاله‌های ساختمانی با ظرفیت ۳۳۰۰ تن در روز است که این ظرفیت تا دو ماه آینده می‌تواند به میزان ۸ هزار تن افزایش یابد که می‌تواند سهم ۲۵ درصدی در تولید کل داشته باشد. 
وی افزود: نکته قابل تأمل این است که این کارخانه ۱۰ هزار تن ظرفیت تولید داشته و این در حالی است که امروز کارخانه مذکور تولید ۳۳۰۰ تنی در روز را دارد و اتفاق خوبی است کارخانه‌ای که به دلایل و مشکلات نه چندان مهم سال‌ها بلااستفاده مانده، امروز مورد بهره‌برداری قرار گیرد. از کسانی که در رفع این مشکلات تلاش کردند، تشکر می‌کنیم. 
سروری در ادامه در خصوص طرح تحول در مدیریت یکپارچه خدمات شهری نیز بیان کرد: در این زمینه ما شاهد شروع تحول بودیم که الزامات خود را داشت. مثلث شهرداران منطقه، سازمان پسماند و پیمانکاران باید دچار یک تحول جدی می‌شد که با این طرح هم اساسنامه اصلاح شد و هم شرایط عمومی پیمان‌ها منطبق بر کمیته فنی شد و نیز اصلاح فهرست بها منطبق با فهرست بهای سازمان برنامه شد؛ امری که موجب فراهم شدن این امکان شد که پیمانکاران قوی و توانمند انگیزه لازم برای حضور و انجام این اقدام را بیابند.
نایب رئیس شورا در ادامه با اشاره به اصلاح قرارداد پاکبانان، بیان داشت: اینکه برای نخستین بار در قرارداد پاکبانان گونه‌ای عمل می‌شود که آن‌ها خود را دارای ثبات در قراردادها دیده و به نوعی خود را کارمند بدانند و یا این احساس را داشته باشند که آینده روشنی دارند از موضوعات مهم این تغییر و تحول است؛ همانطور که عنوان شد شهرداری در برخی امورات به دستگاه‌هایی که برای بهبود روند خدمت به مردم تلاش می‌کنند، کمک می‌کند، اما بحث رفت و روب، نظافت و تنظیم پسماند جزو وظایف ذاتی شهرداری است که صرفاً مربوط به شهرداری می‌شود و طبیعتا باید در این زمینه شاهد تحولات جدی باشیم. 
وی ادامه داد: تبدیل ۱۵۴ پیمان به ۱۴ پیمان تبدیل، باعث می‌شود که تمام آن منطقه در اختیار یک پیمانکار قرار گرفته و به طور طبیعی شاهد کاهش پدیده زباله گردی باشیم و اینکه پیمانکاران با عزم بیشتری وارد این مبحث شوند؛ چرا که پیمان آن‌ها سه ساله خواهد بود. اقداماتی از این دست می‌تواند مهمترین مطالبه مردم از شهرداری مبنی بر نظافت و تمیزی شهر مرتفع شود، لذا از مدیریت شهرزی درخواست مس‌شود که تمام تمرکز خود را بر این موضوع معطوف کند تا شاهد معضلات و مشکلات این چنینی در شهر تهران در زمینه رفت و روب و نظافت و غیره نباشیم.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: