• پنج شنبه ٢ فروردين ١٤٠٣-١١:٢٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٦٠٥
احمد صادقی در پیام نوروزی؛

سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی هوشمندسازی در مدیریت شهری

شکر و صد شکر که بار دیگر شاهد همزمانی بهار طبعیت با بهار قرآن هستیم و این را به فال نیک می گیریم و امیدواریم سال آینده سالی توأم با موفقیت برای تمامی ایرانیان و همشهریان تهرانی باشد.
بهار طبیعت همواره پیام نو شدن و بازپیرایی و رها شدن از قید و بندهای کهنه می دهد، و نیز به بار نشستن برنامه ها و اقداماتی که بستر های آن در سالهای قبل فراهم شده است.
این قاعده برای شهر هم ساری و جاری است و مفتخرم که بگویم سال ۱۴۰۳ سال به ثمر نشستن طرح ها و اقدامات مدیریت شهری خواهد بود و امیدواریم در این سال شاهد ارتقا کیفیت زندگی شهروندان و بهبود و رفع مشکلات اولویت دار تهرانی ها باشیم.
یکی از وجوهی که مصداق بارز و عینیت بخشیدن این موضوع است بحث هوشمند سازی می باشد.
هوشمندسازی و تحقق شفافیت از شعارهای مدیریت شهری در دوره ششم بوده و در دو سال و اندی گذشته با پیگیری های کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا و برگزاری جلسات متعدد بسترهای تحقق هوشمندسازی در راستای تحقق شهرداری غیر حضوری و اتصال به درگاه واحد ملی صدور مجوزها فراهم شده است.
سال ۱۴۰۳ بسیار حایز اهمیت است چرا که سال به بار نشستن تلاش ها و برنامه ریزی ها در مدیریت شهری به ویژه در حوزه هوشمندسازی است.
امیدواریم در این سال همچنین با ایجاد سازمان فناوری های نوین بستر برای فعالیت شرکت های استارت آپی هر چه بیشتر فراهم شود و مدیریت شهری تهران در مسیر تحقق شهر هوشمند گام بردارد.
شهرداری غیرحضوری یک رویا نیست و مدیریت شهری به جد به دنبال تحقق آن است. امیدواریم که سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی هوشمندسازی و تحقق شهر هوشمند در پایتخت باشد. 
علاوه بر این در سال ۱۴۰۳ شاهد اقدامات دیگری در حوزه های مأموریتی مدیریت شهری خواهیم بود از جمله ورود تاکسی، اتوبوس و موتورسیکلت های برقی برای اولین بار، ورود اتوبوس های نو ، ایجاد خطوط جدید مترو و نیز احداث ایستگاه های جدید مترو، اضافه شدن بوستان های جدید، اقدام در جهت توسعه کمربند سبز تهران و نیز تسهیل در صدور پروانه های شهرسازی و ایجاد سامانه شبیه ساز محاسبه عوارض خواهیم بود که امیدواریم با تحقق این موارد، زندگی در شهر تهران با کیفیت بهتری صورت پذیرد.
 
 
 
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: