• سه شنبه ١٧ مرداد ١٤٠٢-١٥:٠٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٢٨٥
احمد صادقی

خبرنگاران راویان صادق وقایع و حوادث هستند

روز خبرنگار مصادف است با یاد شهدای عرصه رسانه و قشری از جامعه که حقیقتا شغلی پر مخاطره، پر استرس و پر زحمت دارند. قشری که وظیفه آگاهی رسانی در جامعه را بر دوش می کشد، اطلاع رسانی و گاها افشای تخلفات می کنند و در این راه از موانع زیادی نیز عبور می کنند. 
آری در منقبت مقام خبرنگار هر چه بگوییم کم است اما امروز خبرنگاران وظیفه ای مهمتر نیز دارند و آن رساندن اخبار صحیح، ارتقا سواد رسانه ای و آموزش رسالت درست خبرنگاری به نسل جوان تر است. 
در دنیای امروز با پیشرفت ابزارهای ارتباطی، شاهد آن هستیم که هر فرد روایتگر اتفاقی می تواند باشد و به اصطلاح با واژه "فرد خبرنگار"در فضاهای مجازی مواجه ایم که تاثیرات بسیاری در فضاهای حقیقی جامعه دارد و همین موضوع مخاطب را دچار یک سردرگمی در دریافت خبر صحیح کرده است.
به بیانی ما در دنیایی از داده ها و اطلاعات و اخبار درست یا غلط زندگی می کنیم که هر شبانه روز در حال مخابره شدن هستند و در این راه هستند افراد، بنگاه ها یا تشکل های سازمان یافته ای که سعی دارند اخبار زرد و جعلی را به گونه ای بیارایند تا مخاطب آنها را قبول کند.
در این میان خبرنگاران حرفه ای که در این حرفه ی پر مشقت حضور دارند وظیفه ای خطیر بر عهده دارند و آن رساندن اخبار صحیح ، تفکیک اخبار درست از نادرست و آموزش در راستای ارتقا سواد رسانه ای به مخاطب است. 
بی شک نیز تا کنون چنین بوده و خبرنگاران حرفه ای سعی داشته و دارند که همواره اخبار درست از منبعی قابل وثوق به دست مخاطب برسد. 
از جهتی دیگر، خبرنگاران راویان صادق وقایع و حوادث هستند و لذا با تکیه بر این اصل می بایست خود به عنوان مشخصه و منبع مورد وثوق خبر باشند یعنی به گونه ای باشد که خود خبرنگار مهر تاییدی بر درستی خبر باشد. این هدف غایی یک خبرنگار می تواند باشد و امیدواریم که خبرنگاران عزیز و صدیق ما به این درجه دست یابند همچنانکه بسیاری از اساتید حوزه خبر و خبرنگاران پر سابقه به این درجه نایل شده اند. 
امیدواریم در دنیای امروز که ما مورد هجمه اطلاعاتی و خبری از سوی امپراطوری های رسانه هستیم بتوانیم با بهره گیری از وجود ذی وجود خبرنگاران حرفه ای از این آزمون بزرگ سربلند بیرون آییم و سره از ناسره را تشخیص دهیم. 
مجدد روز خبرنگار را بر همه تلاشگران در این عرصه و زحمتکشان بی منت تبریک می گویم.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: